Iranian Agriculture News Agency

سرافرازی اعلام کرد:

پیش بینی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت به کشاورزان عزیز پیش بینی شده است.

پیش بینی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت

به گزارش ایانا، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش ویژه «با سخنگویان» بررسی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی با رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علیمراد سرافرازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان در تامین نهاده‌ها طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک کشاورزی اجرا می‌کند که در حال حاضر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت به کشاورزان عزیز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در قالب کشاورز کارت بین 2 تا 20 میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا بتوانند نهاده‌های ضروری خودشان را تهیه کنند و پس از فروش محصول خود با بانک عامل تسویه کنند. کشاورز کارت بیشتر برای کشاورزانی که محصولات استراتژیک گندم، جو و دانه‌های روغنی تولید می‌کنند، مناسب است.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال نخست ارائه تسهیلات کشاورز کارت برای تامین نهاده‌های کود کشاورزان خواهد بود، اظهار کرد: همه شعب بانک کشاورزی موظف هستند کشاورز کارت را در اختیار کشاورزان قرار بدهند. از اواخر این هفته این طرح اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های مختلف، این طرح با استقبال روبرو شود.

*آغاز خرید حمایتی زعفران از هفته آینده

این مقام مسئول همچنین از آغاز خرید حمایتی زعفران از هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: زعفران نگین با قیمت 13 میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت 11 میلیون تومان خریداری خواهد شد.

وی درباره نحوه خرید زعفران از کشاورزان توضیح داد و عنوان کرد: 30 درصد از مبلغ کل قرارداد را در ابتدا به کشاورزان تقدیم خواهیم کرد و 70 درصد باقیمانده نیز در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت خواهد شد. این مبلغ، قیمت کارشناسی سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

*پرواز ملخ‌های مناطق صحرایی شرق به داخل کشور

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه گفت: ملخ‌های مناطق صحرایی شرق پرواز خود به داخل کشور از هند و پاکستان را آغاز کرده‌اند. یک دسته از این ملخ ها وارد منطقه بشاگرد استان هرمزگان شدند و همان طور که پیش بینی می‌کردیم در مسیر حرکت به آفریقا در ایران نیز توقف خواهند کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید