Iranian Agriculture News Agency

افزایش بهره وری 40 درصدی با هوشمند سازی بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از پیگیری برای استفاده از سیستم های هوشمند در مجموعه های گلخانه ای خبر داد و افزود: هوشمند سازی بخش کشاورزی بهره وری را تا 40 درصد افزایش می دهد.

افزایش بهره وری 40 درصدی با هوشمند سازی بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با مسئول یک شرکت پردازش هوشمند که توانسته است با تلفیق هوش مصنوعی و اینترنت اشیا فرایندهای موجود در شاخه های مختلف ازجمله کشاورزی را از تحلیل، اجرا تا نظارت ، به سیستم ها واگذار نماید، در خصوص  هوشمند سازی بخش کشاورزی برگزار شد.

قریشی مدیر جهاد کشاورزیپردیس درخصوص مزایای استفاده از این سیستم در مجموعه های گلخانه ای گفت: کاهش هزینه تولید و هزینه کارگری تا 60 درصد و افزایش بهره وری تا 40 درصد و بدست آوردن بانک اطلاعات داده به منظور اجرای طرح های مختلف بخش کشاورزی در آینده از جمله مزایای استفاده از این طرح است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو در گلخانه تأمین مناسب پارامترهای محیطی همانند دما، نور، رطوبت و … است و از آنجا که این پارامترها برای هر نوع گیاه متفاوت است، در طراحی سیستم اتوماسیون گلخانه از سخت‎ افزار و نرم‎ افزارهای روز دنیا استفاده شده است،

به گفته قریشی، هدف برآورده‌‎کردن تمام نیازهای یک گلخانه اعم از کنترل،  مانیتورینگ و ذخیره‎ سازی اطلاعات و کنترل کلیه ‎ی پارامترهای محیطی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید