Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

ایجاد 260 اشتغال جدید در بخش کشاورزی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در هشت ماه نخست امسال 265 فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

ایجاد 260 اشتغال جدید در بخش کشاورزی قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی تصریح کرد: سهمیه 258 نفری ابلاغی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان تا کنون به طور کامل محقق شده است .

به گفته وی؛ از تمامی اشتغال های جدید ایجاد شده 74 فرصت شغلی دائم و 191 فرصت شغلی موقت است .

این مقام مسئول اظهار کرد: زیر بخش باغبانی با 108 فرصت شغلی جدید رکورد دار اشتغال زایی در بخش کشاورزی این شهرستان است و زیر بخش امور دام، زنبور عسل و شیلات با 49 فرصت شغلی جدید در مرتبه بعدی قرار دارد.

همتی با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان روستایی و خانه دار از اهداف مد نظر جهاد کشاورزی است، افزود: در زیر بخش آموزش، ترویج و زنان روستایی 29 فرصت شغلی دائمی ایجاد شده است که در این بخش از بالاترین رکورد برخوردار است.

وی از حوزه های زراعت، آب و خاک، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان دیگر زیر بخش های کشاورزی اشتغال زا یاد کرد.

او با اشاره به این مطلب که اشتغال و درآمد زایی از مهم ترین مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی است، ابراز کرد: اراضی حاصل‌خیز قیروکارزین ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی و اشتغالزایی دارد که باید از این توانمندی به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع کشاورزی نظیر سردخانه، درجه بندی و بسته بندی گفت: در صورت ایجاد صنایع در بخش کشاورزی قطعا شاهد جهش در حوزه اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای این شهرستان خواهیم بود.

قیروکارزین با جمعیت بیش از 70 هزار نفری و اشتغال غالب مردم در بخش کشاورزی یا بخش های مرتبط و وابسته به کشاورزی در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید