Iranian Agriculture News Agency

پلیس امنیت اقتصادی حامی توزیع کالاهای اساسی کشاورزی

جلسه هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با پلیس امنیت اقتصادی در خصوص پیگیری مغایرت درتوزیع کالاهای اساسی کشاورزی با حضوررییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و رییس پلیس امنیت اقتصادی و و جمعی از معاونین و مدیران سازمان در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

پلیس امنیت اقتصادی حامی توزیع کالاهای اساسی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  رییس پلیس امنیت اقتصادی بر اساس اعلام پلیس امنیت اقتصادی استان انبارهای غیرمجاز نگهداری نهاده، محموله های دارای ناخالصی و کیفیت پایین، نهاده احتکار شده و ...  توسط پلیس امنیت اقتصادی بررسی و بازدید و پلمب می شود.

سرهنگ هراتی زاده افزود: سپس پرونده تشکیل شده برای صدور حکم قضایی به تعزیرات ارسال می گردد. رابطین پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان ها، پلیس آگاهی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این نشست گفت: آمار واردات نهاده در سال 98 و 99 تا کنون حدود 40درصد از نیاز استان به نهاده تامین شده است که موجب کمبود و گرانی نهاده و نارضایتی تولیدکنندگان شده است. اورانی افزود:وجود دو مشکل تخلف شرکتهای واردکننده که نهاده را به قیمت مصوب عرضه نمی کنند و کسری در بار ارسالی وجود دارد که این کسری بار در بازار آزاد فروحته می شود و این سبب تفاوت قیمت در نرخ دولتی و آزاد می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود مجوز ثبت سفارش واردات و تامین تخصیص ارز از طریق وزارت جهاد به شرکت های وارد کننده داده شود.

در این نشست مقرر گردید اکیپ های نظارتی با حضور پلیس امنیت اقتصادی  شهرستان ها  تشکیل شده و فهرست انبارها از اداره صمت اخذ شده و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها بازدید لازم صورت گرفته و گزارشات آن به استان اعلام شود. همچنین مقرر گردید شماره تماس و مشخصات افراد واسطه که برای تولیدکنندگان به قیمت های گزاف نهاده فراهم می کنند با همکاری پلیس فتا شناسایی شده و موضوع با همکاری پلیس امنیت اقتصادی پیگیری شود.

گفتنی است پلیس امنیت اقتصادی ناجا یکی از یگان‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه پیش‌بینی، کنترل، پیشگیری، شناسایی، کشف و مقابله با فعالیت‌ها و جرایم اقتصادی را برعهده دارد.

پلیس امنیت اقتصادی پیشتر به عنوان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیرمجموعه پلیس آگاهی ناجا فعالیت می‌کرد که در فروردین ۱۳۹۸ به عنوان یک فرماندهی جدید و مستقل در نیروی انتظامی تشکیل و راه اندازی شد این یگان مقابله با عمده جرایم اقتصادی شامل زمین‌خواری، پول‌شویی، قاچاق کالا، فرار مالیاتی، وام‌ها و تسهیلات غیرمجاز بانکی، رسیدگی به تخلفات مالی کاندیداهای مجلس و جرایمی که عنوان‌های اقتصادی دارند را انجام می‌دهد. همچنین پلیس امنیت اقتصادی در مرزها و مبادی رسمی گمرک ایران مستقر شده ‌است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید