Iranian Agriculture News Agency

منصور تأکید کرد:

حمایت سازمان جنگل‌ها از اقدامات موثر برای حفظ منابع طبیعی کشور

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه ستاد ملی زراعت چوب گفت: هر اقدامی که منجر به حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی شود سازمان جنگل ها از این اقدام حمایت می‌کند.

حمایت سازمان جنگل‌ها از اقدامات موثر برای حفظ منابع طبیعی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی زراعت چوب با تاکید بر اینکه از   هر اقدامی که منجر به حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی شود سازمان جنگل ها از این اقدام حمایت می‌کند، گفت: اگر کسی در دیم زارها و مستثنیات  گیاهان دارویی کشت کند و یا درختی بکارد فی نفسه به ایجاد و حفظ پوشش گیاهی کشور کمک کرده و این اقدام در راستای اهداف سازمان جنگل ها انجام می‌شود.

منصور اعلام کرد: هر درختی که  در راستای زراعت چوب کاشته می شود علاوه بر تولید اکسیژن و حفظ آب و خاک، نیازهای چوبی صنایع و کارخانجات را نیز تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرها در باره توسعه زراعت چوب معنا و مفهوم ندارد و فضای سبزی که شهرداری ایجاد می کند در راستای حفظ و ایجاد پوشش گیاهی است خاطر نشان کرد: وقتی در یک پادگان نظامی درخت کاشته می شود این کار خود بخود علاوه بر تلطیف فضا به حفظ آب و خاک کمک می‌کند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه از توسعه 30هزارهکتار زراعت چوب در سال جاری خبر داد و افزود: امسال یک میلیون متر مکعب چوب از باغات مردم و اراضی ملی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه  کشت و توسعه زراعت چوب با نیروهای مسلح  وارد مذاکره شده ایم، از ظرفیت های مناسب این نهاد ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: امکان توسعه و رشد زراعت چوب در اراضی تحت اختیار آنان وجود دارد و این اقدام مشارکتی می تواند به بخشی از تعهدات ما جامه عمل بپوشاند. 

رییس سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه با وزارت نیرو در باره استفاده از آب های غیرمتعارف برای توسعه زراعت چوب تعامل و همکاری خوبی ایجاد کرده ایم به توسعه زراعت چوب در اراضی ملی اشاره کرد و گفت: در محدوده طرح های آبخیزداری و مناطقی که مستعد اقدامات بیولوژیکی است زراعت چوب انجام می شود.

مسئول اول منابع طبیعی کشور با بیان اینکه اطلاع رسانی از مقرون به صرفه بودن زراعت چوب امری لازم و ضروری به نظر می رسد یادآوری کرد: فواید اقتصادی زراعت چوب باید به مردم اطلاع رسانی شود تا انگیزه ورود به این حوزه افزایش پیدا کند. 

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه جلسه ستاد ملی زراعت چوب از ادارات کل منابع طبیعی استان ها خواست هر گونه گزارشات استانی در باره زراعت چوب را مستند سازی کرده و درقالب نقشه معلوم نمایند که چه میزان اراضی اشخاص و اراضی ملی زیر کشت زراعت چوب قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید