Iranian Agriculture News Agency

خاوازی در جلسه هم‌اندیسی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

وزارت جهاد کشاورزی از توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش کشاورزی حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان بزرگ بسیاری وجود دارند که می‌توانند کالای خود را با بهترین کیفیت در بارانداز تحویل دهند و استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای رساندن این محصولات به مصرف‌کنندگان مدلی طراحی کنند تا واسطه‌ها حذف شوند.

وزارت جهاد کشاورزی از توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش کشاورزی حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هم‌اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی که عصر امروز دوشنبه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، در رابطه با حمایت این وزارت خانه از استارت‌آپ‌ها، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی از توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش کشاورزی حمایت می‌کند و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور، ما می‌خواهیم به صورت ضربتی از دانش و تجربه استارت‌آپ‌ها در رفع مشکلات بخش کشاورزی و کمک به مردم استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما می‌خواهیم کالاهای کشاورزی با قیمت بسیار مناسب به دست مصرف‌کننده برسد و هدف ما در مرحله اول کلان‌شهرها هستند.

خاوازی با بیان این که زیرساخت‌هایی در دولت، به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی برای فعالیت‌های استارت‌آپی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این بخش‌ها، محیط‌های مناسب برای ایجاد بارانداز است که می‌تواند در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان بزرگ بسیاری وجود دارند که می‌توانند کالای خود را با بهترین کیفیت در بارانداز تحویل دهند و استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای رساندن این محصولات به مصرف‌کنندگان مدلی طراحی کنند تا واسطه‌ها حذف شوند.

وی در رابطه با همکاری دستگاه‌های مختلف کشوری و نظامی برای پیشبرد اهداف طرح‌های استارت‌آپی بخش کشاورزی عنوان کرد: همه ارکان نظام نسبت به این کار حساس و همراه هستند.

خاوازی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، شیراز و مشهد محیط‌های مناسبی در اختیار دارند که آمادگی داریم به منظور توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش کشاورزی این محیط‌ها را به عنوان بارانداز در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی سرمایه‌گذار بزرگ آماده  سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هستند و می‌توانند از استارت‌آپ‌ها حمایت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم تسهیل امور مربوط به استارت‌آپ‌ها، بیان کرد: با توجه به تأکید رییس جمهوری بر حمایت از استارت‌آپ‌ها، لازم است مصوبه‌ای برای توسعه میدان عمل این بخش تهیه و به دولت ارائه شود.

وی افزود: می‌توانیم در این مصوبه بحث لجستیک و تنظیم بازار مواد غذایی را لحاظ کنیم. 

در این نشست، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: ما باید به دنبال راهی برای تسهیل فعالیت استارت‌آپ‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: اگر به دنبال نوآوری هستیم باید میدان عمل استارت‌آپ‌ها را باز بگذاریم و ابتدا فضای کار را آماده کنیم و پس از آن به دنبال تعیین ضوابط باشیم.

ستاری افزود: ما نباید در مدل کسب و کار استارت‌آپ‌ها دخالت کنیم، اگر از این بخش حمایت شود، بخش سنتی هم برای سرمایه‌گذاری جذب می‌شود.

در ادامه این نشست، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس و نائب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تامین مالی کشاورزان و ایجاد بازارهای جدید از طریق استارت‌آپ‌ها میسر می‌‌شود.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه یک هدف‌گذاری کامل برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته خواهد شد تا با ورود این بخش به قانون برنامه هفتم،‌ یک بند در بودجه سنواتی برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شود.

در این نشست، تعدادی از مدیران استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی درباره حوزه فعالیت و چالش‌های خود گزارش دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید