Iranian Agriculture News Agency

375 هکتار از مراتع ییلاقی آرادان زیر کشت گیاهان دارویی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان بابیان اینکه 375 هکتار از مراتع ییلاقی این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی است، گفت: سه سامانه برای توسعه و احیای آن برنامه‌ریزی‌شده است.

375 هکتار از مراتع ییلاقی آرادان زیر کشت گیاهان دارویی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهدی حسینی صبح با تأکید بر اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی با رویکرد ایجاد اشتغال و درآمدزایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در 375 هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان آرادان آغاز شد.

وی بابیان اینکه هزینه این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، تصریح کرد: سه سامانه برای توسعه و احیا آن برنامه‌ریزی‌شده که شامل مراتع گرجه، قالیباف، گونگ این شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان با اشاره به اینکه این طرح در مرحله مقدماتی ازجمله مکان‌یابی و شناسایی مناطق مستعد قرار دارد، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه اجرای این طرح بین منابع طبیعی و مجریان طرح‌های مرتع‌داری منعقدشده است.

حسینی با بیان اینکه شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به‌صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای دیگر صادر می‌شود، افزود: این محصولات جزو گونه‌های مجاز مشروط بوده که بهره‌برداری و حمل آن فقط به‌صورت طرح بهره‌برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید