Iranian Agriculture News Agency

قوسی خبر داد:

آغاز خرید حمایتی طلای سرخ در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از آغاز خرید حمایتی طلای سرخ از کشاورزان در خراسان جنوبی خبر داد.

آغاز خرید حمایتی طلای سرخ در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی،غلامرضا قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید حمایتی طلای سرخ از کشاورزان در خراسان جنوبی از امروز آغاز شد، گفت: در راستای حمایت از زعفران کاران خراسان جنوبی خرید حمایتی زعفران در استان آغاز شده و تا 30 آذر ادامه دارد.

غلامرضا قوسی قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران نگین را ۱۳میلیون تومان و زعفران پوشال مرغوب را  ۱۱میلیون تومان اعلام کرد و افزود: چهار مرکز خرید در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سرایان و فردوس پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه به دو روش زعفران از زعفران کاران خریداری می‌شود، گفت: روش اول روش بورسی کالا  است که زعفران با معرفی مدیریت های جهاد کشاورزی، تحویل انبارهای بورس قرار می گیرد و از طریق نمادهای بورسی زعفران قابل عرضه است.

قوسی روش دوم خرید زعفران را روش خرید فیزیکی دانست و افزود: در این روش کشاورزان با مراجعه به مراکز خرید تعاون روستایی با معرفی‌ جهاد کشاورزی زعفران را در اختیار مراکز خرید قرار می‌ دهند و کارشناسان از لحاظ ظاهری زعفران را بررسی می‌کنند و ۳۰درصد  قیمت زعفران به صورت وجه نقد به کشاورز  پرداخت می شود.

وی  گفت: ۷۰درصد باقی مانده پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی در طول مدت سه ماه قابل پرداخت است.

قوسی اولویت خرید حمایتی زعفران را با کشاورزان زعفران کار استان دانست و عنوان کرد: سقف خرید زعفران از هر کشاورز  ۱۰کیلوگرم تعیین شده است.

وی  افزود: پیشنهاد شده مهلت خرید زعفران تا 30دی ماه نیز تمدید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید