Iranian Agriculture News Agency

آغاز کاشت باقلا در مزارع شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفـت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 1700 هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت این محصول اختصاص یابد.

آغاز کاشت باقلا در مزارع شهرستان طارم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: عملیات کاشت محصول باقلا در شهرستان طارم شروع شده و پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 1700 هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت این محصول اختصاص یابد.

اسکندری ضمن بیان این مطلب افزود: در این شهرستان حدود 1450 نفر بهره بردار در کشت محصول باقلا فعالیت داشته و برآورد می گردد از این مقدار سطح حدود 5610 تن محصول باقلا خشک برداشت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه باقلا از خانواده بقولات بوده، قابلیت تثبت ازت در خاک را  به عنوان یک محصول ارزشمند در تناوب زراعی با سایر محصولات  دارد.

اسکندری تصریح کرد: برداشت محصول باقلا بصورت سبز در اردیبهشت ماه و برداشت خشک آن در اواخر خرداد و اوایل تیر  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت در خصوص کشت محصول باقلا ، برگزاری کلاسهای آموزشی، بازدیدهای کارشناسی، تامین نهاده ها و تنظیم بازار آن می باشد و محصول تولیدی علاوه بر مصرف در داخل استان ، به سایر مناطق از جملع قزوین، تهران، گیلان و آذر بایجان شرقی و غربی صادر می گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید