Iranian Agriculture News Agency

بادمجان های قیروکارزین مهمان سفره اماراتی های می شود

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد با اشاره به آغاز برداشت بادمجان از مزارع این منطقه گفت: پیش بینی می شود در اولین مرحله بیش از 30 تن از ارقام مختلف بادمجان به مقصد امارات متحده عربی صادر شود.

بادمجان های قیروکارزین مهمان سفره اماراتی های می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی انصاری رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد با تاکید بر اینکه برداشت بادمجان از مزارع مبارک آباد تا اولین سرمای زمستانه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: عمده ارقام صادراتی از این محصول شامل مازاراتی، سیاه، هندی، رزا بیانکا است که از بازار پسندی خوبی برخوردارند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه سطح زیر کشت بادمجان در این منطقه در حال حاضر نزدیک به 30 هکتار است، افزود: پیش بینی می شود بیش از 600 تن محصول بادمجان در این منطقه تولید و روانه بازار های مصرف شود.

وی اظهار کرد: برداشت بادمجان به صورت هفتگی از مزارع انجام می شود و در صورت عدم بروز سرمای زود رس میزان تولید محصول افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انصاری با اشاره به اینکه بادمجان از جمله سبزیجات پر مصرف در مناطق جنوبی استان فارس و شهرستان قیروکارزین است و  بازار مصرف بالایی دارد، ابراز کرد: استفاده از پوشش های پلاستیکی در مزارع فضای آزاد موجب بهبود عملکرد و پایداری بیشتر تولید می شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد با تاکید بر اینکه وجود کشاورزان پیش رو در منطقه می تواند باعث ایجاد تنوع در ارقام محصولات کاشته شده در اراضی کشاورزی شود، اضافه کرد: کشاورزان پیش رو، می توانند از فرصت  بازار های جدید خارجی برای محصولات کشاورزی به خوبی بهره ببرند.

در منطقه مبارک آباد بیش از 60 نوع محصول زراعی و باغی در ارقام مختلف و متنوع کشت شده است که محصولات آن به بازار عرضه و بخش قابل توجهی نیز به مقاصد خارجی ارسال می شود.

  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید