Iranian Agriculture News Agency

رسولی خبر داد:

تامین 1 میلیون و 175 هزار تن کود یارانه‌ای در سال جاری

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از حدود یک میلیون و 800 هزار تن سهمیه کود اوره که برای سال جاری تعیین شده، تاکنون حدود یک میلیون و 175 هزارتن تامین و تدارک شده است.

تامین 1 میلیون و 175 هزار تن کود یارانه‌ای در سال جاری

حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: توزیع کود اوره به صورت منظم در سراسر کشور در جریان است و در حال حاضر هیچگونه کمبودی از نظر کودهای فسفاته و پتاسه در کشور نداریم.

وی گفت: از حدود یک میلیون و 800 هزار تن سهمیه  کود اوره که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری تعیین و جهت اجرا به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ شده است، تاکنون حدود یک میلیون و 175 هزار تن - معادل 65 درصد - تامین شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد و نسبت به میانگین ده ساله 43 درصد  افزایش داشته است.

رسولی ادامه داد: از یک میلیون و 175 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای تدارک شده از ابتدای سال 99، مقدار یک میلیون و 295 هزار تن جهت توزیع به استان‌های سراسر کشور تحویل‌شده است؛ بنابراین با توجه به اقدامات به‌عمل‌آمده، هیچ‌گونه نگرانی از بابت ذخیره انواع کود و توزیع آن در استان‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص وضعیت توزیع کودهای فسفاته و پتاسه نیز گفت: مطابق برنامه هم اکنون مقدار 40 هزار تن کود فسفاته در کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسرکشور موجود و جهت خرید در دسترس کشاورزان قرار دارد و مقدار 91 هزار تن کود فسفاته نیز در بنادر موجود است.

رسولی گفت: در خصوص کودهای پتاسه وضعیت مناسبی داریم و هم اکنون مقدار 48 هزارتن کودهای پتاسه در استان‌ها در دسترس کشاورزان است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید