Iranian Agriculture News Agency

اهداف و مصالح امت اسلامی در سایه وحدت محقق می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمانان گفت: اهداف و مصالح امت اسلامی در سایه وحدت محقق می‌شود.

اهداف و مصالح امت اسلامی در سایه وحدت محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان با اشاره به آیه‌ای از 103 سوره آل‌عمران اظهار داشت: در این آیه آمده است که «به یاد آورید که شما پیش از اسلام با یکدیگر دشمن بودید. پس خداوند میان دل‌های شما الفت برقرار کرد».

وی با بیان اینکه یکی از زیباترین و والاترین واژه‌ها، واژه وحدت و برادری است افزود: پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام برای جوامع بشری برادری و وحدت به ارمغان آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فراخواند و بدین‌سان گلبانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند و دل‌وجان قرون و اعصار را نوازش داد و عطر دل‌انگیز آن مسلمانان را مدهوش خویش ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان اضافه کرد: سنگ زیرین بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد و ارزش‌های متعالی اسلامی و برادری و اتحاد، جانشین ارزش‌های پوچ و خیالی جاهلی شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به‌راستی‌که پیام‌آور مهربانی است تصریح کرد: از آن ‌جهت که حتی زادروزش نیز براتی برای «وحدت» بیشتر بین اهل تشیع و تسنن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: روایت روز میلاد آخرین نبی بر این کره خاکی، ریسمانی محکم برای اتحادی از جنس برادری برای مذاهب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با بیان اینکه پیامبر اسلام برای «وحدت اسلامی» همت فراونی داشتند تصریح کرد: منظور از وحدت اسلامی، همکاری و تعاون پیروان مذاهب اسلامی بر اساس اصول مسلّم و مشترک دین مبین اسلام است.

وی گفت: در سایه این وحدت می‌توان در راستای تحقق اهداف و مصالح امت اسلامی موضعی واحد و همسو اتخاذ کرد و در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کرد؛ درحالی‌که احترام به التزام قلبی و عملی هر یک از مسلمانان به مذهب خود نیز حفظ می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سراسر سیره رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) سرشار از وحدت بخشی بین مسلمانان و پرهیز از اختلاف و تفرقه است که از مشهورترین آن‌ها ایجاد پیمان اخوت بین مهاجرین و انصار بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) در احادیث و روایات مکرر بر اهمیت «وحدت» صحه گذاشته‌اند به حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: در این حدیث آمده است: «ایجاد وحدت هنگام پیدایش اختلاف و تباهی امت و نزدیک کردن آن‌ها در هنگام جدائی، صدقه‌ای ست که خداوند آن را دوست دارد».

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) با استناد به آیات قرآن، جوامع اسلامی را به اعتصام به حبل متین الهی و پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه عبودیت الله دعوت کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: مسلمانان نیز در پرتو عمل به این دعوت و حرکت در طریق وحدت، متحد شدند و بر دشمنان چیره شدند و دیری نپایید که فتح و پیروزی را در آغوش کشیدند.

وحدت مسلمانان چتری از رحمت خدا بر سر امت اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: وحدت مسلمانان، چتری است از رحمت خداوند بر سر امت اسلام که زداینده کینه‌ها و کدورت‌ها و خودخواهی‌ها و موجب صفای قلوب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان افزود: وحدت اسلامی که معمار آن پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) است یکی از عوامل مهم پیشرفت‌ها و پیروزی‌های پی‌درپی اسلام بوده است.

وی با اشاره به وجه تسمیه هفته وحدت در تقویم ایران اسلامی خاطرنشان کرد: فاصله میان 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت است تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول خدا حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم) بنا بر روایات موجود در شیعه است و برای حفظ وحدت میان شیعیان و اهل سنت از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیامبر نفاق‌ها و چندرنگی‌ها را به وحدت و یکرنگی رساند و دشمنی‌های دیرین را به برادری اسلامی تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: در هفته وحدت میثاق‌ها استوار می‌شود؛ دست‌ها و بازوها در هم می‌تند و چهره‌ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و محبت می‌زند.

وی ابراز امیدواری کرد هفته وحدت زمینه‌ساز اخوت هرچه بیشتر بین مذاهب و کشورهای اسلامی و اعتلای دین مبین اسلام در سراسر گیتی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید