Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه های آموزشی نحوه کنترل آفات انباری خرما در استان بوشهر

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کارگاههای آموزشی نحوه کنترل آفات انباری خرما در بخش های آبپخش، دالکی و حومه تنگستان با همکاری مدیریت حفظ نباتات برای اطلاع و پیشگیری از خطرات احتمالی آن برای باغداران و صاحبان کارگاه های بسته بندی برگزار شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی نحوه کنترل آفات انباری خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، شهریار مرشدی سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برگزاری کارگاه های آموزشی نحوه کنترل آفات انباری خرما در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این کارگاه های آموزشی، مسائل مربوط به مضرات استفاده از فسفید آلومنیوم برای ضد عفونی خرما و احتمال مسمومیت و فوت شهروندان ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین نحوه استانداردسازی انبارهای نگهداری خرما و روش های جایگزینی برای استفاده از فسفید آلومنیوم شامل استفاده از ظرفیت شرکت های مجاز ضدعفونی و سردخانه های موجود در منطقه و مزایای استفاده از سردخانه شامل حفظ کیفیت خرما ، عدم نیاز به سموم شیمیایی برای کنترل آفات انباری و قیمت فروش بالاتر نسبت به نگهداری در انبارهای غیر استاندارد برای باغداران و صاحبان کارگاه های بسته بندی تشریح شد.

مرشدی اظهارکرد: در این کارگاه های آموزشی تاکید شد که باغداران به هیچ وجه در واحد مسکونی و یا مجاور آن برای نگهداری خرما قرص گذاری نکنند. همچنین تاکید گردید که باغداران سموم مورد نیاز را از فروشگاه های مجاز تهیه کنند و هرگز از فرمولاسیون های غیر مجاز سموم استفاده نکنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید