Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان

جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان به منظور بررسی عوامل شیوع این بیماری و راهکارهای پیشگیری از آن در جهت تأمین سلامت غذایی مردم در محل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه، بر آمادگی دستگاه‌های مسئول و اتخاذ تدابیر لازم با بهره گیری از تجربیات گذشته و بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری تأکید کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت فرآورده‌های دامی بویژه گوشت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر، افزود: تامین نیازهای غذایی مردم جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان است و باید زمینه مساعد برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود.

 وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، لازم است کمیته پیشگیری از آنفلوانزای حاد پرندگان در کلیه شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل و با هماهنگی با ستاد استانی از هر گونه حادثه ای که می تواند به بروز خسارت جدی در فرایند تولید دام و طیور بینجامد جلوگیری شود.

 شکوهی، حساس سازی و همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌های دولتی در جهت صیانت از سرمایه های ملی را ضروری دانست و تصریح کرد: کانون‌های پرخطری که می‌تواند موجب شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور شود باید شناسایی شده و مداخله به موقع و موثر جهت صیانت از  امنیت غذایی استان صورت گیرد.

وی همچنین آگاه سازی کلیه دامداران و مرغداران توسط اتحادیه ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری حاد پرندگان را از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه دانست و اعمال ضوابط قرنطینه و کنترل تردد خودروهای حمل طیور با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری را خواستار شد.

بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات طیور و تخم مرغ در استان ارائه کرد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از عواملی که می تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید