Iranian Agriculture News Agency

منصور:

تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی شرکای منابع طبیعی هستند

دومین جلسه هم اندیشی اتحادیه سراسری تعاونی های منابع طبیعی و انجمن صنفی مرتعداران با هدف بررسی نتایج و مصوبات نشست قبلی با حضور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.

تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی شرکای منابع طبیعی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا، در این نشست چند تن از نمایندگان تعاونی‌های منابع‌طبیعی و انجمن صنفی مرتعداران به بررسی مسایل و مشکلات کاری پرداختند.

در این نشست نمایندگان انجمن‌ها و تعاونی‌ها از رییس سازمان جنگل‌ها خواستند فرصتی فراهم شود تا به نمایندگی از جامعه مرتعداران و دامداران در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شرکت نموده و مسایل و مشکلات دامداران و مرتعداران را مطرح کنند.

در این نشست مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور منابع‌طبیعی،  انجمن‌های صنفی مرتعداران را شریک منابع‌طبیعی دانست و افزود: تعاونی‌ها بدون انجام تشریفات و بدون نیاز به ثبت می‌توانند در فرآیندها مشارکت کرده و در اصلاح و تهیه طرح‌های مرتعداری نقش داشته باشند.

رییس سازمان جنگل‌ها به منابع‌طبیعی استان‌ها تاکید کرد: جلسات تبادل نظر با نمایندگان کانون سراسری انجمن صنفی مرتعداران و تعاونی‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری را در دستور کار قرار داده و هر دو ماه یکبار با دبیری اداره آموزش و ترویج این جلسات برگزار و نتایج حاصله به ستاد سازمان ارسال شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین از آن دسته از ادارات کل منابع‌طبیعی که فاقد صندوق حمایت از منابع‌طبیعی هستند خواست تا پایان سال جاری نسبت به تشکیل صندوق اقدام کنند.

مسئول اول منابع‌طبیعی کشور در ادامه به پرداخت بهره مالکانه به دولت نیز اشاره کرد و گفت: پرداخت این عوارض به خاطر استفاده از علوفه مرتع است و جهت وصول عوارض چرای دام، ادارات منابع طبیعی استان‌ها با رعایت مقررات مربوط می‌توانند با محوریت انجمن صنفی و اتحادیه تعاونی ها نسبت به این موضوع اقدام نمایند. 

بر اساس این گزارش، استفاده از ظرفیت‌های قانونی بند ب ماده 29 احکام دائمی توسعه از دیگر مواردی بود که رییس سازمان جنگل‌ها در این نشست به آن اشاره و از ادارات منابع‌طبیعی استان‌ها خواست با فراهم کردن زمینه آموزش و توانمندسازی مرتعداران، برخی از مشاغل بخش منابع طبیعی را با نظارت بخش آموزش و ترویج منابع طبیعی استان‌ها به انجمن صنفی مرتعداران واگذار کنند.    

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید