Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان؛

به ازای هر ۳۰ هکتار اراضی کشاورزی یک تراکتور وجود دارد

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: به ازای هر ۳۰ هکتار اراضی کشاورزی یک تراکتور وجود دارد.

به ازای هر ۳۰ هکتار اراضی کشاورزی یک تراکتور وجود دارد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، صفایی نژاد رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان؛ با اعلام این خبر، گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون است که این ضریب  در استان لرستان ١/٧ اسب بخار در هکتار  بوده که نسبت به میانگین کشوری یک دهم پایین‌تر است.

وی ادامه داد: امید می رود با برنامه‌ریزی و تزریق تراکتور طی دو سال آینده به میانگین کشوری برسیم.

صفایی نژاد ادامه داد: با توان و قدرت موجود هیچگونه مشکلی از نظر توان ماشین آلات کشاورزی در سطح استان نداریم و کاشت محصولات بدون هیچ مانعی انجام خواهد شد، البته به کشاورزان توصیه میشود که در جذب ادوات و دنباله بندها از ادوات نوین و بخصوص ادواتی که در راستای کشاورزی حفاظتی وجود دارند، استفاده کنند.

قطع سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک  از ابتدای دی ماه سال جاری 

 رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در خصوص سوخت ماشین آلات کشاورزی، گفت: در جهت تأمین سوخت ماشینهای کشاورزی مشکلی نداریم، اما کشاورزانی که دارای ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک هستند اقدام به پلاک گذاری وسیله خود نکنند  طی ماه‌های آینده " از ابتدای دیماه" سوخت ماشین‌آلات آنان قطع خواهد شد؛ بنابراین کشاورزان تا فرصت باقی است بر پلاک‌گذاری که شرط لازم برای تخصیص سوخت است اقدام کنند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: کشاورزان جهت پلاک گذاری لازم است به مدیریت های جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و بعد از تشکیل پرونده، پلیس راهور اقدام به کارشناسی و بازدید دستگاه نموده و نهایتا مرکز پلاک گذاری استان پلاک را در اختیار مالکین دستگاه قرار خواهد داد.

 صفایی نژاد افزود: کشاورزان در وهله اول  جهت تامین سوخت در سامانه نیو تجارت آسان "سدف" ثبت‌نام و پس از ثبت نام همکاران مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها  اقدام به تایید میزان سوخت تخصیصی با توجه به دستورالعمل سهمیه در سامانه نیو موگاز  می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید