Iranian Agriculture News Agency

برگزاری اولین کارگروه یکپارچه سازی اراضی در شهرستان اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از برگزاری اولین کارگروه یکپارچه سازی اراضی با محوریت طرح های تجمیع آبیاری تحت فشار در شهرستان خبر داد و گفت: در صورت یکپارچه‌سازی اراضی، امکان پرداخت هزینه اجرای آبیاری ‌های نوین تا ۱۰۰ درصد وجود دارد.

برگزاری اولین کارگروه یکپارچه سازی اراضی در شهرستان اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید تصریح کرد: با اجرای این طرح و انجام آبیاری تحت فشار، مدیریت منابع آب امکان پذیر می شود.

وی با اشاره به اهمیت مالکیت اراضی کشاورزان ابراز کرد: ترغیب و ایجاد انگیزه دربهره برداران بخش کشاورزی به یکپارچه سازی اراضی زراعی و جلوگیری از خرد شدن آن نیازمند اعمال سیاست های تشویقی و حمایت های مالی در این زمینه است.

به گفته میرطالبی؛ حمایت های آبیاری نوین در این طرح شامل تجمیع و یکپارچه سازی مزارع زیر چهار هکتار می شود که با توجه به سطح و تعداد شرکا میزان حمایت دولت افزایش می یابد.

این مقام مسئول گفت: مزایای یکپارچه سازی اراضی شامل افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش درآمد بهره برداران و بهبود سطح زندگی روستاییان، کاهش هزینه های تولید، افزایش سرمایه گذاری به منظور انجام امور زیر بنایی، از بین رفتن مرزهای غیر ضروری، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، مکانیزه شدن کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب است.

میرطالبی در پایان اظهار کرد: در این کارگروه طرح روستاهای متقاضی استفاده از طرح تجمیع و یکپارچه سازی آبیاری تحت فشار شامل آسپاس، زین الدین و قنات چاوش مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید