Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده خبر داد:

جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما، فرصتی برای جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برگزاری جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما با هدف تحقق شعار جهش تولید و دستیابی به امنیت غذایی و اشتغال پایدار در استان خبر داد.

جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما، فرصتی برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره در راستای استفاده بهینه از صنایع پایه، نعمت‌های خدادادی و تقویت روحیه شکرگزاری، با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس، آبان ماه سال جاری در پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری کشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، مسئولان و مدیران وزارتی و حضور مجازی استان‌های خرماخیز کشور برگزار خواهد شد.

وی ایجاد فضای مناسب جهت رقابت سالم و سازنده در جهت دستیابی به افزایش تولید خرما و حفظ محیط زیست، ارتقاء دانش، مهارت، آگاهی و تنویر افکار بهره برداران در خصوص موضوع جشنواره، ایجاد انگیزش جهت معرفی و پذیرش دانش فنی روز تولید خرما و معرفی یافته‌های نوین موضوع جشنواره به جامعه تولید کننده را از اهداف کلی جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما در استان برشمرد و افزود: معرفی صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط، تبیین تنگناها، چالش ها و مشکلات فرآیند تولید محصول، ایجاد بستر مناسب جهت تبادل تجربه میان بهره برداران، کارشناسان، محققان و...، معرفی فرصت های سرمایه گذاری، ایجاد بستر مناسب برای معرفی محصول و تسهیل در بازاریابی و صادرات از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شوند.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به مخاطبان این جشنواره تصریح کرد: از جمله مخاطبان جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما می‌توان به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی، بازرگانان و فعالان صنایع جانبی وابسته، سیاستگذاران و برنامه ریزان، محققان، کارشناسان، کشاورزان خبره و پیشرو، مصرف‌کنندگان، عموم شهروندان و علاقمندان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین گفت: ارائه جشنواره به صورت وبینار، نمایشگاه ارقام، صنایع دستی و جانبی، بازدید از کارگاه‌های بسته بندی، بازدید از نخلستان و کلکسیون ارقام و پوشش زنده و پخش برنامه از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

امیری زاده در خاتمه ضمن اشاره به زحمات نخلداران سخت کوش استان گفت: قدردان زحمات و تلاشهای نخلداران عزیز هستیم و تجلیل از این عزیزان در دستور کار ما خواهد بود.

لازم به یادآوری است، جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما، دوشنبه 12 آبانماه در محل پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری کشور واقع در کیلومتر 10 جاده قدیم اهواز-خرمشهر روستای ام الطمیر برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید