Iranian Agriculture News Agency

با همت انجمن جنگل سازان فسا؛

تیمار بیش از 7 جانور وحشی در یک ماه گذشته

دبیر انجمن جنگل سازان فسا گفت: تنها در مهر ماه سال جاری این انجمن موفق به تیمار یک سر جوجه تیغی، یک بهله جغد انبار، یک بال حواصیل خاکستری، یک بهله سارگپه یک بهله دلیجه و چند حلقه مار و دو بهله دلیجه رهاسازی در طبیعت شده است.

تیمار بیش از 7 جانور وحشی در یک ماه گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، امیر حسین آقاجانی تصریح کرد: انجمن جنگل سازان فسا با اختصاص کلینیک ویژه ای به منظور نگهداری، تیمار و رهاسازی حیات وحش آسیب دیده تاکنون تعداد زیادی از حیوانات وحشی را با همکاری بیمارستان دامپزشکی مهر درمان و به زیستگاه خود بازگردانده است.

وی با اشاره به سخنی از گاندی با این مضمون که میزان مدنیت هر جامعه ای را از رفتار مردم آن جامعه با حیوانات می توان تشخیص داد، افزود: با اطلاع رسانی های انجام شده دوستداران محیط زیست در شهرستان فسا حیوانات آسیب دیده را به این انجمن تحویل می دهند و اعضای انجمن پس از رسیدگی و تیمار حیوانات آسیب دیده و با اطمینان از بهبود کامل آنها را در محل مناسب زندگیشان رهاسازی می‌کند.

آقاجانی اظهار کرد: همه افراد باید با حساسیت خود در حفظ تنوع زیستی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم محیط زیست را در تعادل حفظ کنیم.

امیر حسین آقاجانی ابراز کرد: احساس مسئولیت شهروندان در قبال پرندگان و سایر جانوران سرمایه بسیار مهم در حفظ محیط زیست و حفاظت از جانواران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید