Iranian Agriculture News Agency

استاندارچهارمحال و بختیاری:

فرآوری بادام اقتصاد چهارمحال و بختیاری را متحول می‌کند

استاندار چهارمحال و بختیاری اشاره به ضرورت راه اندازی شهرک تخصص بادام گفت: مکان یابی و واگذاری زمین شهرک تخصصی بادام پیش بینی شده که فرایند اداری آن درحال انجام است با ورود بخش اقتصادی به فراوری بادام علاوه بر رونق اقتصادی،سود فراوان را می‌تواند کسب کند.

فرآوری بادام اقتصاد چهارمحال و بختیاری را متحول می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه  اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که  با حضور معاونان و مدیران موسسات و بانک‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری استانی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار است و با وجود سرمایه انسانی بسیار در جای جای کشور شایسته چنین جایگاهی نیست که نرخ بالای بیکاری را داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حق مردم این استان است که اگر در گوشه‌ای از دولت، مسئولیتی را برعهده دارد باید به این استان کمک کند‌، همچنین مدیران با همت و غیرت خود برای سرمایه‌گذاری در استان تلاش کنند.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی و باغداری، گفت: شستا می‌تواند در این حوزه ورود کند، سالانه بیش از 24 هزار تن بادام در استان تولید می شود که 15 هزار تن آن بادام مامایی است و با احتساب پنج هزار تن مغز بادام، مابه‌التفاوت تجاری این محصول 200 هزار تومان است که متاسفانه فرآوری و بسته‌بندی آن در خارج از استان انجام می‌شود.

عباسی ادامه داد: برای این موضوع، شهرک تخصصی بادام پیش بینی شده که فرایند اداری آن در حال انجام است. اگر یک بخش اقتصادی ورود کند علاوه بر رونق اقتصادی، سود فراوان را می‌تواند کسب کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه لازم است چندین شرکت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در استان حضور پیدا کنند، تصریح کرد: در کارگروه مربوطه با توجه به بازدیدها و بررسی‌های صورت گرفته در سفر دو روزه، با توجه به جمع‌بندی‌های صورت گرفته، مصوبات چکش‌کاری و با توجه به آن‌ها، هر تعداد طرح که لازم است سرمایه‌گذاری برای آن انجام و استارت آن زده خواهد شد، زیرا اگر طرحی آغاز شود و حمایتی صورت نگیرد، وضعیت استان تغییری نخواهد کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید