Iranian Agriculture News Agency

پلاک کوبی دام و ثبت پلاک ها الزامی است

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای حمل و نقل دام، خرید و فروش و هویت گذاری دام، پلاک کوبی دام و ثبت پلاک‌ها الزامی است.

پلاک کوبی دام و ثبت پلاک ها الزامی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، امرالله قنبری معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رصد و پایش کالا‌های تحت نظارت وزارت جهادکشاورزی، کلیه بهره داران، دلالان و قصابان بخش دامپروری اعم از گاو، شتر، اسب، گوسفند، بز و .. موظفند جهت اخذ گواهی دام‌ها را پلاک کوبی نمایند.

قنبری افزود: برای اساس دامداران باید نسبت به پلاک کوبی دام‌ها و ثبت پلاک‌های مذکور اقدام کند.

 وی با بیان اینکه طرح هویت گذاری دام یک طرح ملیست گفت:هویت و شناسنامه دام با این اقدام در سامانه جامع اصلاح نژاد دام کشور ثبت می‌شود.

قنبری افزود: این پلاک گذاری شامل گاو، گاومیش، شتر، گوسفند و بز می‌شود.

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی همچنین گفت: چه دامداران سنتی و چه صنعتی ملزم به انجام این کار هستند در غیر این صورت دامشان در محل نگهداری نیز به عنوان قاچاق محسوب نی شود و نمی‌تواند از خدمات واکسیناسیون، بیمه و سایر خدمات دیگر بهرمند شود.

وی افزود: در استان بوشهر شرکت‌های خصوصی زیر مجموعه تعاونی‌ها، سازمان دامپزشکی و صندوق بیمه بانک کشاورزی اقدان به پلاک کوبی می‌کنند.

گفتنی است؛ از یک میلیون راس دام سبک و سنگین در استان بوشهر حدود ۱۸۰ هزار راس پلاک کوبی شده اند که این روند اگر چه با وجود بیماری کرونا به کندی انجام شده، اما همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید