Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاکشاورزی سوادکوه خبر داد:

قلع و قمع 8 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از قلع و قمع 8 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

قلع و قمع 8 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سوادکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حمیدرضا شهابیان از قلع و قمع ۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات یک هزار و 500 مترمربع اراضی زراعی و باغی این شهرستان به حالت اولیه بازگشت.

وی اظهار کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با هدف حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی پس از طی مراحل قانونی، با دستور قضایی و حضور مسوولان ذیربط قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: در این عملیات 7 فقره تبصره 2 ماده 10 و یک فقره تبصره 3 ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد.

شهابیان با بیان اینکه احداث بنا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی است و طبق قانون با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد می شود، تاکید کرد: مالکان زمین‌های کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی از جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند و در صورتی که شخصی قصد خرید زمین، ویلا یا ملک در مناطق دارای کاربری کشاورزی را دارد، ابتدا از اداره امور اراضی شهرستان استعلام کرده تا در دام زمین خواران و سودجویان گرفتار نشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از همکاری‌ مردم این شهرستان که تخلفات را به سامانه ۱۳۱ و اداره امور اراضی اطلاع می دهند، قدردانی کرد.

وی با انتقاد از برخی افراد سودجو که با ساخت و ساز غیرمجاز تیشه به ریشه تاب آوری اقتصادی می زنند و با ساخت ویلا و خانه در این اراضی سود کلانی بدست می آورند، خاطرنشان کرد: قانون در برابر زیاده خواهی این افراد ایستاده و امنیت غذایی مردم بر سود شخصی تعداد اندکی از متصرفان زمین های کشاورزی ارجحیت اساسی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید