Iranian Agriculture News Agency

برگزاری وبینار پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی

در سومین روز از هفته پدافند غیرعامل وبینار پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.

برگزاری وبینار پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی

عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این وبینارگفت: انجام اقدامات دفاع غیر عامل در جنگ‌های امروزی در جهت مقابله با تهاجمات دشمن وتقلیل خسارات ناشی از حملات هوایی،زمینی ،ودریایی و به شکل جدید آن یعنی جنگ اقتصادی, موضوعی بنیادی است که وسعت وگستره آن تمامی زیر ساخت های کلیدی، حیاتی، حساس و مهم نظامی وغیر نظامی کشور و مراکز عمده فرماندهی وهدایت و تصمیم‌گیری‌های سیاسی، مراکز استراتژیک، انبارهای مواد غذایی و مکان‌های تولید محصولات کشاورزی و دارویی و مراکز جمعیتی و.... را در بر می‌گیرد.

یوسفی افزود: در حال حاضر کشورهایی که طعم خرابی وخسارت را چشیده اند، در تلاشند که سرمایه های حیاتی وزیر بنایی خود را وهمچنین منابع ملی وحیاتی خود را با توجه ویژه به دفاع غیر عامل حفظ نموده ودر تدابیر وراهبردهای دفاعی خود جایگاه والایی برای آن قایل شوند.

وی خاطرنشان کرد: درهزاره سوّم میلادی، تامین مواد غذایی به عنوان یکی از اساسی ترین خواسته های بشری درسرلوحه ی دستور کار تمامی دولت ها قرار گرفته است، چرا که با نگاهی به گذشته ای نه چندان دور، می توان روند افزایش سریع جمعیت را در سطح کره خاکی به راحتی مشاهده نمود.

وی افزود: از دیر باز بحث امنیت غذایی به عنوان یک ابزار دیپلماسی جهانی فعال در کنار سایر روشها، مورد توجه کشورهای متخاصم بوده است.

یوسفی گفت: تضمین تولید مواد غذایی به عنوان مهمترین شاخص تامین امنیت غذایی از جمله منافع واهداف اولیه کشورها به شمار می آید، که می تواند تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار گیرد.

وی افزود: وجود عوامل طبیعی ازجمله داشتن منابع آبی فراوان، خاک های حاصل خیز، ابزار وادوات وماشین آلات مناسب وپیشرفته و همچنین نیروی فنی کارآزموده می تواند تاثیرات به سزایی را در حوزه تامین امنیت حادث شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولَی حفظ جان انسان ها در حوزه تغذیه مواد غذایی و به عنوان طلایه دار بحث امنیت غذایی ودر نهایت امنیت ملَی کشور در حوزه محصولات کشاورزی است، چرا که تنها سازمانی است که این توانمندی بومی در آن لحاظ شده است تا با بهره مندی از امکانات خود تمهیدات لازم را در حوزه مقابله با حملات آگروتریستی وبیوتروریستی را داراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید