Iranian Agriculture News Agency

توانایی بخش کشاورزی برای مقابله با تحریم‌های سیاسی و پروتکل‌های بهداشتی کرونا

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی توانایی لازم برای مقابله با تحریم های سیاسی و پروتکل های بهداشتی کرونا را دارد.

توانایی بخش کشاورزی برای مقابله با تحریم‌های سیاسی و پروتکل‌های بهداشتی کرونا

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی که در اتاق جلسه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در شرایط فعلی که با انواع تحریم های ناجوانمردانه و پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا مواجه هستیم بایستی با شکوفاتر نمودن توانمندی های بخش کشاورزی گام های موثرتری در این راستا برداریم.

وی ادامه داد: باید با ایجاد ارتباط بیشتر و نزدیک تر با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دستگاههای دیگر، از ظرفیت ها و توانمندیهای آنان به منظور تقویت بخش کشاورزی استفاده شود.

باقرزاده تصریح نمود: کارگروه پدافند غیرعامل می تواند به سایر کارگروه های بخش کشاورزی اطلاعات و برنامه عملیاتی ارائه نماید تا مسائل و چالش های این بخش با روندی منطقی و آسان تر حل و فصل شدند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه پدافند غیرعامل را انعکاس بموقع و سریع چالش های بخش کشاورزی به مجامع عمومی به طور صحیح و واقعی و جلوگیری از التهاب آفرینی و جوسازی فرصت طلبان و سودجویان علیه خانواده کشاورزی استان است.

وی، گفت: شرایط کشور بسیار حساس و خطیر است، هم در تحریم ناجوانمردانه قرار داریم و هم با پروتکل های مرزی، بهداشتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم خوشبختانه بخش کشاورزی از توانائی لازم برای مقابله با تحریم ها و محدودیت های کرونائی برخوردار است.

باقرزاده با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و پتانسیل افرادی که از توانائی لازم جهت مساعدت به بخش کشاورزی برخوردارند، اضافه کرد: امنیت غذایی و امنیت اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، لذا باید دست به دست هم داده و تهدیدها را به فرصت تبدیل نمائیم و افزایش محصولات غذایی بخش کشاورزی را در راس کارهای خود قرار دهیم که خوشبختانه با اجرای برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ، تهدیداتی که از تحریم و مسائل کرونا وجود داشته و دارد با کمنرین التهابات سپری می شود.

وی با اشاره به تبعات منفی ویروس کرونا در بخش کشاورزی، افزود: پیشگیری بهتر از درمان است و به مراتب هزینه های کمتری در بردارد لذا منطقی تر و عاقلانه تر است با ایمن سازی زیرمجموعه های مختلف بخش کشاورزی از تحمیل هزینه های بیشتر به بخش کشاورزی جلوگیری بعمل آوریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: برنامه های آموزشی و ترویجی و استفاده از روشها و ابزارهای موجود در بخش کشاورزی از اولویت های مهم اجرایی سازمان جهادکشاورزی می باشد که توسط همکاران خدوم و پرتلاش در عرصه جغرافیایی استان با همراهی بهره برداران پرتلاش عملیاتی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید