Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 15 هزارتُن هویج در شهرستان بستان آباد

مدیر ­جهاد­ کشاورزی شهرستان بستان ­آباد از تولید بالای 15 هزار ­تُن محصول هویج در این شهرستان خبر داد.

 تولید بیش از 15 هزارتُن هویج در شهرستان بستان آباد

عزیز نوروزی مدیر ­جهاد­ کشاورزی شهرستان بستان ­آباد در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: شهرستان بستان­ آباد از ظرفیت خوبی به لحاظ شرایط آب و هوایی و توان خاک زراعی برای کشت محصولات سبزی و صیفی مانند هویج و سیب­زمینی برخوردار است.

وی گفت: امسال در این شهرستان حدود 300 هکتار از زمین­های زراعی به کشت این محصول اختصاص یافته که از این میزان سطح کشت بالغ بر15 هزارتُن محصول هویج برداشت شده است.

 نوروزی اضافه نمود: ارقام کشت یافته در این شهرستان شامل انواع بذور اصلاح شده مانند نانتس و محلی می باشدکه میزان بذر کشت شده در ارقام اصلاحی 3 تا 5 کیلو و در ارقام محلی 5 تا 10 کیلوگرم در هکتاراست و تولید این محصول موجبات اشتغال حدود 1500 نفر در این شهرستان را فراهم آورده است.

وی با طرح مسایل و معضلات کشاورزان منطقه از جمله پائین آمدنسطح منابع آبی و در نتیجه کاهش سطح زیرکشت و از طرفی پایین قیمت این محصول و عدم وجود بازارهای مناسب برای  فروش و دخالت واسطه ها و نیز کمبود صنایع تبدیلی مناسب با توجه به ظرفیت­های تولیدی شهرستان ابراز امیدواری نمود که حل این مشکلات باعث افزایش بهره­وری و ارزش افزوده و نیز افزایش اشتغال در این شهرستان گردد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید