Iranian Agriculture News Agency

رشد 10درصدی تولید انار در چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری حدود دو هزار تن انار برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

رشد 10درصدی تولید انار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی سطح باغات انار را ۱۶۰ هکتار اعلام کرده و گفت: میانگین عملکرد باغات انار منطقه ۶.۵ تن در هر هکتار است.

به گفته وی، ترش محلی و رباب از ارقام انار در استان است و برداشت انار تا نیمه اول آذر ماه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

مدیر باغبانی استان افزود: 50 درصد انار تولیدی در استان مصرف و مابقی به  استان  اصفهان ارسال می شود.

ثبت عملکرد ۶۴ تن در هکتار

سعید داودی نیامدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار در جریان عملیات کیل گیری از باغات انار اظهار داشت : باغ آقای هاشمی به مساحت ۳/۲ هکتار با تولید ۶۴ تن در هکتار و باغ آقای یاوری به مساحت ۱/۵ هکتار با تولید ۴۸ تن در هکتار از عملکرد بالایی در این شهرستان برخوردار هستند و از باغداران نمونه محسوب می شوند

 داودی نیا گفت: ارقام انار در این شهرستان عمدتا محلی می باشند و کیفیت بالای محصول باغ نامبردگان حاکی از رعایت اصول تغذیه گیاهی و انجام اصولی و بموقع هرس فرم درختان می باشد و منطقه دورک شاهپوری یکی از مناطق مستعد کشت انار در این استان می باشد.

وی با اشاره به تولید بیش از ۲ هزار تن محصول انار در منطقه در سال زراعی جاری تصریح کرد : با ارزیابی های صورت گرفته میانگین عملکرد باغات انار منطقه در سال جاری بیش از ۱۰ تن در هکتار می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار سطح کل باغات انار این شهرستان را ۱۳۶ هکتار اعلام کرد و افزود از این میزان ۱۲۳ هکتار بارور و مابقی نهال است که بخش عمده ای از این باغات در بخش مشایخ روستای دورک شاهپوری قرار دارد.

داودی نیا در پایان افزود : ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول انار این شهرستان تبدیل به رب انار می شود و بخشی از آن تبدیل به ناردنگ می شود و مابقی آن به مصرف تازه خوری و روانه بازار استان های همجوار می شود.بنابراین ایجاد کارگاههای فرآوری و صنایع تبدیلی این محصول برای ایجاد اشتغال پایدار خاصا در حوزه بانوان روستایی یک ضرورت است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید