Iranian Agriculture News Agency

رها سازی بیش از ۳میلیون زنبور براکون در مزارع اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، از رها سازی سه میلیون و ۷۵۰ هزار زنبور براکون در سطحی بالغ بر 1200 هکتار از مزارع لوبیا و گوجه فرنگی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رها سازی بیش از ۳میلیون زنبور براکون در مزارع اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: در راستای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات به ویژه آفت هلیوتیس، در هر هکتار از مزارع مذکور ۳ هزار زنبور براکون طی یک یا دو مرحله رهاسازی شد.

وی؛ هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفت و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست اعلام کرد.

به گفته میرطالبی، تلاش های کارشناسان کلینیک های گیاهپزشکی و کارشناسان حفظ نباتات در سال های اخیر و ترویج استفاده از روش های غیر شیمیایی به کشاورزان، باعث افزایش گرایش کشاورزان به استفاده از تجهیزات و عوامل غیرشیمیایی و مفید بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با برشمردن اهمیت استفاده از روش های غیرشیمیایی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید محصول گواهی شده، تصریح کرد؛ کشاورزان و افراد علاقمند به استفاده از روش های مذکور، به کارشناسان حفظ نباتات مراکز جهاد کشاورزی یا واحد حفظ نباتات شهرستان مراجعه، تا نسبت به معرفی کلینیک مربوطه برای نظارت و رهاسازی زنبور، اقدامات لازم به عمل آید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید