Iranian Agriculture News Agency

تهدید محصولات کشاورزی استان اصفهان با سرمازدگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرمازدگی محصولات کشاورزی استان اصفهان را تهدید می‌کند.

تهدید محصولات کشاورزی استان اصفهان با سرمازدگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خطر سرمازدگی و آفات محصولات کشاورزی و هشدار برای بیمه محصولات کشاورزی گفت:با توجه به تهدید‌های نباتی و دامی لازم است کشاورزان و دامداران محصولات و دام‌های خود را بیمه کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه مخاطره‌های بخش کشاورزی تمام شدنی نیست، افزود: خشکسالی، سیل، سرمازدگی، تنش گرمایی، طوفان، بیماری‌های دام و طیور، منابع طبیعی، آفات تنه درختان و گلخانه‌های از دیگر تهدید‌های نباتی و دامی در بخش کشاورزی استان اصفهان است.

وی اضافه کرد:محصولات باغی، دام و طیور قابلیت پوشش بیمه‌ای دارد که ۷۳ محصول در استان اصفهان مشمول بیمه کشاورزی می‌شود و ۹۹ درصد طیور در استان اصفهان بیمه هستند.

شیشه فروش گفت: در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ (مهر تا مهر)، افزون بر ۳۸۲ هزار رأس دام، ۸۳ میلیون قطعه طیور، ۲۷ هزار هکتار محصول باغی و ۹۱ هزار هکتار محصول زراعی در استان اصفهان مشمول بیمه کشاورزی شدندو غرامت پرداختی هم در این مدت ۴۸۰ میلیارد ریال بود.

گفتنی است؛ استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۳ هزار هکتارزمین زراعی و باغ، سه و نیم درصد از زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است. این استان با تولید پنج میلیون و ۳۰۰ هزار انواع محصول کشاورزی، رتبه اول کشوری درتولید شیر و محصولات دامی پروتئینی، از قطب‌های کشاورزی کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید