Iranian Agriculture News Agency

طرح پرورش ماهی قزل آلا تا 2000 تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای ورزقان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح مطالعاتی توسعه طرح پرورش ماهی قزل آلا تا سقف 2000 تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای با کمک همین سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام بوده و موافقت های اولیه سازمان های ذی ربط کسب شده است.

 طرح پرورش ماهی قزل آلا تا 2000 تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای ورزقان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به همراه مدیرعامل آب منطقه ای،  فرماندار شهرستان ورزقان ، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مسئولین محلی شهرستان ورزقان از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی استان به ظرفیت 500 تن در سال در بخش خاروانای شهرستان ورزقان بازدید و در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان ورزقان حضور یافتند.

فتحی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در شهرستان ورزقان توسعه طرح 200 تنی پرورش ماهی قزل آلا با استفاده از تعداد 7 حلقه چاه حفر شده در حاشیه رودخانه حاجیلار به500 تن در منطقه خاروانا (مزرعه آقای مهرزاد مرزآبادی) به بهره برداری رسیده است، گفت: طرح مطالعاتی توسعه طرح پرورش ماهی قزل آلا تا سقف 2000 تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای با کمک همین سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام بوده و موافقت های اولیه سازمان های ذی ربط کسب شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در بازدید از مجتمع کشاورزی و پرورش ماهی مرزآباد چای (مهرزاد) خاروانا ، بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف جهش تولید و اشتغال تاکید کرد.

فرماندار ورزقان نیز گفت: اجرای پایاب سد آقبلاغ‌سفلی ـ سیه‌کلان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب و منطقه‌ای و بهره‌برداران گامی مهم در اجرای شبکه پایاب این سد به شمار می‌رود.

محمدباقر خانی سدهای آقبلاغ‌سفلی ـ سیه‌کلان و حاجیلر چای را ظرفیتی مهم، برای توسعه کشاورزی و تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت شهرستان دانست و با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌ سدهای آبخیزداری شهرستان برای توسعه کشاورزی با روش‌های نوین آبیاری، گفت: روش‌های نوین آبیاری به بهره‌وری حداکثری از منابع آبی موجود در تولید محصولات کشاورزی کمک قابل توجهی می‌کند.

فرماندار ورزقان توسعه کشت‌ گلخانه‌ای و دیگر روش‌های نوین کشت را با توجه به بازده بیشتر محصولات کشاورزی در شهرستان خواستار شد و تصریح کرد: حمایت‌های بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی می‌تواند استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌‌گذاری در بخش کشاورزی را که منجر به ایجاد اشتغال و افزایش تولید می‌شود را در پی‌داشته باشد.

وی با تاکید برای اتمام مطالعات احداث مجتمع گلخانه‌ای در بخش خاروانا، افزود: سد حاجیلار امکان بسیار خوبی برای رونق کشاورزی نوین در منطقه است و می‌بایست با مطالعات علمی و دقیق حداکثر استفاده را از سهم آب بخش کشاورزی این سد را به دست آورد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید