Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر پیش‌بینی کرد:

برداشت بیش از ۶۵ هزار تن سیب زمینی در شهرستان فریدونشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فریدونشهر آغاز شد.

برداشت بیش از ۶۵ هزار تن سیب زمینی در شهرستان فریدونشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، علیرضا اصلانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر این شهرستان را یکی از مناطق عمده کشت سیب زمینی در استان دانسته و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

اصلانی با اشاره به اینکه متوسط برداشت این محصول در فریدونشهر ۲۸ تن در هکتار است افزود: جلی، میلوا، اسپریت، آگریا و مارفونا مهمترین ارقام این محصول در شهرستان فریدونشهر هستند که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ازکیفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برداشت سیب زمینی در فریدونشهر تا نیمه آبان ادامه دارد، گفت: به علت قیمت پایین محصول سیب زمینی در موقع برداشت تنها ۴۰ درصد آن به فروش میرسد و بقیه هم به دلیل کمبود سردخانه مخصوص ذخیره محصولات کشاورزی در این شهرستان به صورت سنتی و غیراصولی به امید افزایش قیمت انبار می‌شود.
به گفته سیب زمینی کاران فریدونشهری: دلالان این محصول تولیدی آن‌ها را در موقع برداشت کیلویی هزار و ۲۰۰ تا هزار ۳۰۰ تومان از سیب زمینی کاران خریداری می‌کنند که با توجه به هزینه‌های بالای تولید این محصول سودی عاید کشاورزان نمی‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید