Iranian Agriculture News Agency

6 تا 8 آبان ماه برگزار می‌شود:

هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست پایدار

معاون آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست پایدار در روزهای 6 تا 8 آبان ماه به‌صورت مجازی خبرداد.

هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست پایدار

علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا از برگزاری هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست پایدار خبر داد و گفت: در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین معاونت آموزش و ترویج کشاورزی و انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران و با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، «هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست پایدار»  در روزهای 6 تا 8 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: البته با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، این کنگره به صورت مجازی برگزار می‌شود و مقالات شفاهی طی سه روز و از طریق سامانه ویدئو کنفرانس ارائه خواهد شد.

مویدی با اشاره به اینکه هفت کنگره قبلی، توسط انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران و با همکاری دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است، یادآور شد:  کنگره هشتم، اولین تجربه برگزاری این کنگره به‌صورت همکاری مشترک با بخش اجرا (موسسه آموزش و ترویج کشاورزی) است.

وی تصریح کرد: در این کنگره، نسبت به کنگره‌های قبلی، علاوه بر اساتید و دانشجویان، همکاران بخش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، کارشناسان و مدیران هناهنگی ترویج کشاورزی استان‌ها، حضور پررنگ‌تری در ارسال مقالات داشته‌اند و برنامه‌ریزی مطلوبی نیز برای حضور فعال آنها در روزهای برگزاری کنگره صورت گرفته است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه  بیش از 400 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان روبرو شده است، افزود: پس از داوری، 88 مقاله برای ارائه شفاهی در 8 محور تخصصی و همچنین 191 مقاله نیز به صورت پوستر  پذیرفته شده است.

وی گفت: همزمان با برگزاری این کنگره، کارگاه‌های آموزشی در خصوص موضوعات مختلف آموزش و ترویج کشاورزی نیز برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی برای افزایش دانش و تجربه کارشناسان و دانشجویان خواهد بود،

مویدی یادآور شد: برگزاری این رویداد علمی و دستاوردهای آن می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط هرچه بیشتر و هم‌افزایی جوامع دانشگاهی و اجرایی در راستای اعتلای حوزه ی آموزش و ترویج کشاورزی شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای پیگیری و اطلاع از اخبار و برنامه‌های کنگره، به سایت کنگره به آدرس http://iaeea2020.areeo.ac.ir مراجعه کنند؛ همچنین می‌توانند به صورت مستقیم از طریق آدرس اینترنتی Yun.ir/studiokeshavarz در کنگره شرکت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید