Iranian Agriculture News Agency

گزارش پژوهشی

مزیت های پرورش مرغ سایز

صنعت پرورش مرغ گوشتی یکی از زیربخش های مهم کشاورزی کشور است که از کشاورزی دهقانی و سنتی فاصله گرفته و توانسته است با جذب سرمایه های فراوان و به کارگیری فناوری های روز جهانی جایگاه ویژه ای در تولید و اشتغال بخش کشاورزی پیدا کند.

مزیت های پرورش مرغ سایز
به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا و سیما: صنعت پرورش مرغ گوشتی یکی از زیربخش های مهم کشاورزی کشور است که از کشاورزی دهقانی و سنتی فاصله گرفته و توانسته است با جذب سرمایه های فراوان و به کارگیری فناوری های روز جهانی جایگاه ویژه ای در تولید و اشتغال بخش کشاورزی پیدا کند.
 
به همین سبب، این صنعت نیازمند پیروی از روش های مدیریت نوین و مطابق با اصول اقتصادی و مدیریتی جهت تامین بیشترین بازده نیز می باشد.
 
به منظور رشد و افزایش سوددهی در این صنعت لازم است جنبه های اقتصادی تولید در نظر گرفته شود. به نحوی که عوامل موثر بر افزایش بهره وری نهاده های مورد استفاده واحد‌های مرغداری گوشتی شناسایی شود و از این رهگذر افزایش سوددهی و به دنبال آن، افزایش سرمایه گذاری در تولید مرغ گوشتی حاصل شود.

با افزایش سن و وزن مرغ از کیفیت گوشت مرغ کاسته شده و علاوه بر افزایش ضریب تبدیل غذایی باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری و تلفات و مصرف بیشتر آنتی بیوتیک ها می شود و این به مفهوم ضرر اقتصادی برای مرغداری و وابستگی بیشتر کشور به نهاده های دامی به خصوص ذرت دانه ای و کنجاله سویا خواهد بود.

 
همچنین الگوی نادرست خرید لاشه مرغ با وزن بالاتر، علاوه بر کاهش کیفیت محصولات تولیدی سبب شده تا به لحاظ صادراتی نیز گوشت مرغ تولیدی مورد پسند بازار‌های منطقه و جهان نباشد؛ لذا در مقاطعی از زمان که تولید بیش از نیاز داخل بوده و می توان صادرات را انجام داد ممکن است این مهم به جهت کاهش کیفیت گوشت مرغ محقق نشود و به دنبال آن افزایش تولید باعث برهم خوردگی روابط عرضه و تقاضا شود.
 
بر این اساس برنامه ملی مدیریت پرورش مرغ گوشتی در کشور در راستای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تدوین و اجرا می شود.
 
در همین راستا و برای تحلیل بیشتر هدف اصلی و اهداف کلی برنامه، مزایای اجرایی و اقتصادی این برنامه، موانع و مشکلات در اجرا و الزامات آن و همچنین مسئولیت اجرای برنامه و اعضای اصلی کارگروه ملی و استانی و شرح وظایف کارگروه برنامه ملی مدیریت پرورش مرغ گوشتی در کشور در راستای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار داده شد.
 
برنامه ملی مدیریت پرورش مرغ گوشتی (مرغ سایز)

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید