Iranian Agriculture News Agency

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و گلخانه‌داران/ پیش بینی بارش‌های کمتر از نرمال در فصل پاییز

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی گفت: با توجه به کاهش دما و وزش باد در نوار شرقی کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به برداشت محصولات آماده اقدام کنند.

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و گلخانه‌داران/ پیش بینی بارش‌های کمتر از نرمال در فصل پاییز

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از وزش باد در برخی نقاط خبر داد و گفت: طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

حقیقت با بیان اینکه تا روز جمعه دما در سواحل خزر و اردبیل کاهش می‌یابد، گفت: از امروز تا پایان هفته در شمال شرق کشور دما ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به وزش باد در نوار شرقی کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که اقدام به برداشت محصولات آماده کنند. همچنین به سبب سرمای هوا هر چه سریع‌تر کشت گندم آبی را انجام دهند.

به گفته وی، با وجود کاهش دما و سرمای هوا به گلخانه داران توصیه می‌شود که از سازه‌های گلخانه‌ای مراقبت کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه پدیده خاصی در سایر مناطق پیش بینی نمی‌شود، گفت: کشاورزان دیم کار مناطق جنوب و جنوب غرب کشور بویژه در مناطق گرمسیری برای کشت دیم تعجیل نکنند چرا که امکان خسارت وجود دارد.

کاهش ۱۳ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

وی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی جدید ۴.۶ میلی متر بوده که میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۶ میلی متر و دوره بلندمدت ۵.۳ میلی متر بوده و این امر بیانگر کاهش ۱۳ درصدی بارش نسبت به سال قبل است.

حقیقت از کم بارشی در فصل پاییز خبر داد و گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که استان گیلان از ابتدای سال زراعی تا کنون ۴۶ میلی متر کاهش بارش داشته است.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان بارش فصل پاییز بویژه در نیمه جنوبی کشور را کمتر از نرمال اعلام‌کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید