Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

مناطق روستایی ظرفیت بالایی در زمینه کسب و کار روستایی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در چهارمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی که به صورت وبینار در سطح وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت : مناطق روستایی ظرفیت بالایی در زمینه کسب و کار روستایی دارند.

مناطق روستایی ظرفیت بالایی در زمینه کسب و کار روستایی دارند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این وبینار گفت: با توجه به وظایف سنگین زنان و مسئولیت‌های خطیری که در خانواده ها ایفا میکنند؛ همگی مدیون بانوان هستیم.خصوصا در خانواده های روستایی بانوان وظایف مهمی همچون مدیریت مالی خانوار، تربیت فرزندان و ... را برعهده دارند و علاوه بر اینها در اقتصاد و تامین معیشت خانواده نیز سهیم هستند.

وی اظهار کرد: زنان روستایی فعالیتهای چند بعدی دارند و این نشان می دهد که این قشردارای توانایی های بالایی هستند.آنها در کارها دلسوز ترند و همه اینها می تواند یک ظرفیت و بازار خوب برای کسب و کار در روستاها را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد جاافتادگی و شاخص بودن برخی از روستاهای استان البرز در سطح استان و حتی کشور است؛  این روستاها شناخته شده هستند و به همین لحاظ خانوارهای روستای درگیر در امر تولید که در این روستاها ساکن هستند می توانند محصولات خود را برند سازی کرده که  این مسئله موجب خواهد شد محصولات تولیدی بازار خوبی داشته باشد.

مخبر بیان کرد:  با توجه صحبتهای انجام شده با بنیاد برکت آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری و تقویت کسب و کارهای زنان روستایی اعلام کرده است و ما برای اینکه در این کار پیشرفت داشته باشیم باید نقاط قوت و ضعف را در کسب کارهای روستایی شناسایی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد :  باید در حوزه بازاریابی بیشتر کار و فعالیت کنیم و زنجیره تولید تا عرضه محصولات را تقویت کنیم؛ همچنین باید یاد بگیریم ایده هایمان را عملی و تبدیل به تولید محصول کنیم. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید