Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گردو در باغات اصفهان/پیوند گردوی «سوزنی» با «چندلر»

برداشت محصول گردو در سه هزار و ۸۸۵ هکتار از باغات استان اصفهان آغاز شد.

آغاز برداشت گردو در باغات اصفهان/پیوند گردوی «سوزنی» با «چندلر»

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رئیس زاده  با اشاره به برداشت محصول گردو در باغات استان اصفهان اظهار داشت: امسال سه هزار و ۸۸۵ هکتار از اراضی باغات استان اصفهان زیر کشت محصول گردو رفت که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، تغییر محسوسی نداشته است.

وی افزود: ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصول گردو به «نهال» تخصیص یافته که هنوز به سن باروری نرسیده است، سه هزار و ۴۰۰ هکتار درخت گردوی بارور، چهار هزار تن گردو نیز برداشت شده است.

اصلاح گونه «سوزنی» گردو با «چندلر»

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیشترین سطح زیر کشت گردو را به شهرستان‌های سمیرم، لنجان، خوانسار، کاشان، تیران و کرون، فریدونشهر، دهاقان، شهرضا و شاهین شهر مربوط دانست و افزود: امسال عملیات اصلاح گونه‌های گردو «سوزنی» و یا سرشاخه‌های آفت زده با «کرم خراط» از طریق پیوند با گونه «پوست کاغذی دیرگل» اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ درخت گردو در استان اصفهان پیوند زده شد، گفت: تمام درختان پیوند زده شده بارور شدند که پیش بینی می‌شود این اقدام، در ایام نوروز سال آینده مورد استقبال باغداران بیشتری قرار بگیرد.

رئیس زاده هشت شهرستان خوانسار، مبارکه، لنجان، فریدونشهر، اردستان، نائین، اصفهان و سمیرم را در عملیات پیوند درختان گردو در صدر اعلام کرد و اظهار داشت: درختان آلوده به آفت «کرم خراط» که سرشاخه‌های آن خشک شده است گزینه مناسبی برای عملیات پیوند در باغات گردو به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید