Iranian Agriculture News Agency

تا پایان برنامه ششم توسعه؛

میزان تولید ماهیان خوراکی در استان تهران به هفت هزار و ۱۵۰ تن خواهد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به افزایش تولید ماهیان خوراکی در این استان اعلام کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید ماهیان خوراکی در استان تهران به 7هزار و ۱۵۰ تن خواهد رسید.

 میزان تولید ماهیان خوراکی در استان تهران به هفت هزار و ۱۵۰ تن خواهد رسید

 کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران در این باره گفت: در سال ۱۳۹۲ میزان تولید ماهی سردابی در استان تهران 4 هزار و ۱۳۸ تن بود که این میزان در سال جاری به ۶ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

رئیس سازمان استان تهران ادامه داد: با توسعه استخرهای دو منظوره کشاورزی و همچنین توسعه استخرهای پرورش ماهی این استان در تولید ماهیان خوراکی به یک موفقیت بزرگ دست یافته‌ایم و با این افزایش تولید، پایتخت از لیست استان‌های مصرف‌گرا خارج و به استان تولیدی در بخش‌ شیلات تبدیل شده است.

وی افزود: طی سال گذشته نیز یکهزار و ۱۸۴ تن ماهی گرمابی و پنج هزار و ۶۱۶ تن ماهی سردابی در استان تهران تولید شده که تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید ماهیان خوراکی در استان تهران به هفت هزار و ۱۵۰ تن خواهد رسید.

ذوالفقاری کانون تولید ماهیان خوراکی استان را شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و ری اعلام کرد و افزود: این شهرستان‌ها باتوجه به شرایط آب و هوایی مناسب، بیشترین فعالیت تولیدکنندگان ماهیان سردابی و گرمابی را دارند.

وی تاکید کرد: تا پایان سال گذشته ۹۰۴ نفر در واحدهای سردابی و همچنین ۶۶۱ نفر در واحدهای گرمابی استان مشغول فعالیت بودند و این میزان اشتغال در واحدهای تولیدی ماهیان استان تا پایان امسال افزایشی خواهد بود.

به گفته ذوالفقاری، در مجموع ۴۲ واحد شامل عمل‌آوری، فرآوری، کنسروسازی، دپو و زنده‌فروشی ماهی، بازارهای متمرکز آبزیان و همچنین بازارچه‌های تخصصی آبزیان و خوراکی‌های دریایی با ظرفیت ۲۴ هزار و ۶۰۴ تن در استان فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید