Iranian Agriculture News Agency

ترفند دشمنان با همت تولید کنندگان بخش کشاورزی شکست خورد

مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود ترفندهای زیاد دشمن به دلیل درایت و همت بلند تولید کنندگان بخش کشاورزی همه مکرو ترفندها با شکست مواجه شد.

ترفند دشمنان با همت تولید کنندگان بخش کشاورزی شکست خورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، قدسی، در  بازدید از سایت ۲۳هکتاری گلخانه صادق آباد دهگلان که با همراهی رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان ، فرماندار دهگلان ، مدیر جهاد کشاورزی دهگلان و هیئت همراه، انجام شد اظهار کرد : متاسفانه امروز نوسانات ارزی و بازی های سیاسی به عنوان یک مشکل بزرگ که توسط افرادی در داخل و خارج هدایت می شود، آرامش را از مردم گرفته است و قصد ندارند که کمک کنند تا تولید ما به یک ثبات پایدار  برسد. 

وی افزود : در این شرایط سخت و تحریم های ظالمانه  که در کشور ایجاد شده، دست به کار تولید  شدن خیلی مهم است به ویژه در  استان های کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان به عنوان استان‌های مرزی که دشمنان ما در آنسوی مرزها همیشه به آنها چشم طمع داشته و باوجود غیور مردان اجازه تجاوز به این خاک به آنها داده نشده، بسیار مهم و قابل احترام است.

مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت : پیشینه و تاریخ ایران می گوید استان‌های کشورمان از اصالت های تاریخی برخوردار است به عنوان مثال اگر ما به درستی و دقت کامل تاریخ را مطالعه کنیم. به استان خراسان، خواراسان گفته می شد یعنی تا دریای مدیترانه، معادلی نزدیک به نصف  دنیا، جزو کشور ما بوده. ولی اینها تحمل ثبات و آرامش در کشور ما را ندارند. و مشتاق این بودند تا ما درجهت روند رشد یکسری از محصولات نتوانیم استقلال تولید داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با وجود ترفندهای زیاد دشمن به دلیل درایت و همت بلند تولید کنندگان بخش کشاورزی همه مکرو ترفندها با شکست مواجه شد.

وی یادآور شد : هر کسی که در جهت تولید سرمایه گذاری می کند. یعنی برای امنیت کشورش کار می کند و هیچ عبادتی از این بالاتر نیست.

وی در ادامه ضمن اظهار خشنودی از سایت 23هکتاری گلخانه صادق آباد گفت:  الان بالغ بر دویست خانواده  بر سر سفره شما هستند و برای آنها  شغل ایجاد کرده اید. مطمئن  باشید جهادی که شما انجام می دهید جزو جهادهای اصلی می باشد. نه آن جهادی که ما به عنوان  وظیفه  حراست از کشورمان باید انجام می دهیم.

قدسی اظهار داشت : شما الان وظیفه سنگینی بر دوش دارید که جزو یک خدمت رسانی بزرگ محسوب می شود. و هر کاری که از دست پرسنل و مجموعه همکاران ما بر بیاد هیچ کوتاهی نمی کنیم و در مسیر بودجه و اعتبارات در صورت نیاز برای فازهای بعدی، قطعا کمک خواهیم کرد؛ مدیر عامل بانک کشاورزی همچون گذشته در کنار شما هستند.

وی در ادامه این بازدید افزود: قبلا در اجرای تولیدات گلخانه ایی شهرهای جیرفت و یزد پیشرو بودند اما   خوشبختانه با روندی که در پیش و رو داریم. الان استان های زنجان، همدان، تهران، کردستان و اقلیم سرد نیز در جهت تولید محصولات گلخانه ای می توانند  فعال و موفق  باشند.

وی با تقدیر از اقدام سرمایه گذاری کشاورزان در احداث مجتمع های گلخانه ای در استان کردستان اظهار کرد: اقدام ارزشمند شما که سرمایه خود را برای تولید به اجرا گذاشتید جای تقدیر دارد و انشالله به همت و همکاری شما از این بحران و شرایط سخت عبور خواهیم کرد و با وجود تمامی این مشکلات به قله موفقیت هر چند باسختی ومشقت، سعود خواهیم کرد.

در ادامه این بازدید مسائل و مشکلات طرح مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت  گلخانه صادق آباد در مساحتی ۲۳ هکتاری در بیست سایت ۴۰۰۰متر مربعی با سازه کاملا گالوانیزه و بصورت هیدروپونیک که  در حال اجرا می باشد و پیشرفت طرح بیش از ۷۰ درصد می باشد مورد برسی قرار گرفت.

به گفته سپهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  مجتمع گلخانه صادق آباد  در زمان سفر پر خیر برکت مقام معظم رهبری ۲۸۰۰۰میلیون ریال جهت آماده سازی زیر ساخت های آن  تعلق گرفت و در زمان اجرا ۴۶۰میلیارد ریال تسهیلات ارزان به متقاضی طرح پرداخت شده است. ظرفیت  تولید این مجتمع  ۲۶۰۰تن انواع سبزی وصیفی  وتوت فرنگی است و با بهره برداری از آن زمینه  اشتغال  زایی مستقیم  برای ۹۶ نفر و غیر مستقیم برای ۱۸۰ نفر فراهم شده است.

 روستای صادق آباد در جنوب شهرستان دهگلان قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید