Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب از باغ‌های شهرستان سمیرم

پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب از باغ‌های شهرستان سمیرم برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب از باغ‌های شهرستان سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به وجود ۲۱ هزار هکتار باغ سیب در این شهرستان گفت: برداشت سیب از بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان از ۱۵ شهریور آغاز و تانیمه آبان ادامه دارد.

احمد تیموری بیشترین تولید سیب این شهرستان را سیب درختی سفید و قرمز بیان کرد و افزود: سیب سمیرم برند جهانی دارد و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هند، پاکستان و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

وی گفت: روزانه ۱۵ هزار کارگر از استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان سیب برداشت می‌کنند.

کیارش سامی کارشناس مسئول زراعت وباغبانی جهادکشاورز‌ی سمیرم هم ارقام رد دلیشز، گلدن دلیشز، گلاب بهاره و پاییزه، فوجی، گالا و گلدن اسموتی را ارقام سیب سمیرم برشمرد و گفت: شرایط خوب آب و هوایی، آب و هوای خنک در فصل تابستان ودمای مناسب در فصل پاییز همزمان با برداشت، امسال کیفیت سیب را از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش داده است.

شهرستان سمیرم با چهار شهر، چهار بخش، ۱۲۰ روستا و آبادی و ۲۱ هزار هکتار باغ قطب کشاورزی استان است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید