Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

تحقق 98 درصدی برنامه تولید بذر اصلاح شده گندم آبی در استان قزوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از تحقق 98 درصدی برنامه تعهد استان در تولید بذر اصلاح شده گندم آبی در سال جاری خبر داد.

تحقق 98 درصدی برنامه تولید بذر اصلاح شده گندم آبی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در نشستی با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان بخش خصوصی بذر با اعلام اینکه هیچگونه مشکلی در تامین بذر در استان وجود ندارد، گفت: در سال جاری 5234 تن بذر گندم آبی در استان تولید که 98 درصد برنامه تولید بذر در استان  محقق شده است.

وی اظهار کرد: همچنین طی این مدت  حدود 1960 تن بذر گندم دیم در استان تولید شده است.

به گفته ی این مقام مسئول ؛ این میزان بذر توسط 4 تولید کننده بذر گندم آبی و دیم در استان تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  در ادامه گفت : طبق سهمیه ابلاغی وزارت متبوع نسبت به تولید بذر اصلاح شده در استان اقدام شده که بر این اساس تاکنون 98 درصد برنامه تولید گندم آبی در استان انجام شده است .

خمسه به حساسیت فرآیند تولید بذر اشاره کرد و اظهار داشت : بذور بر اساس ضوابط و استانداردهای موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور و به وسیله شرکتهای بخش خصوصی تولید و عرضه می شود که دارای برچسب گواهی تائید هستند.

وی یاد آور شد : توزیع بذر تولید شده بر اساس دستورالعملهای ابلاغی و با صدور حواله توسط مراکز جهاد کشاورزی انجام می‌شود و هرگونه توزیع و فروش بذر خارج از شبکه تخلف محسوب می شود و قطعا با متخلفات برخورد قانونی می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید