Iranian Agriculture News Agency

وبینار توانمندیهای زنان روستایی و عشایری در خراسان شمالی برگزار شد

وبینار توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری خراسان شمالی با حضور رییس سازمان ، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ، مدیر روابط عمومی، مشاورامور بانوان و خانواده ، کارشناس مسئول امور زنان روستایی سازمان و کارشناس امور زنان روستایی شهرستانها، مدیرعامل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، بانوان کارآفرین و تولیدکنندگان محصولات سالم و استاندارد در محل سال جلسات زیتون سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

وبینار توانمندیهای زنان روستایی و عشایری در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای بانوان روستایی و عشایری در استان گفت: گزارشات خوبی از فعالیتهای بانوان در زمینه های مختلف بخش کشاورزی رسیده که نشان از توانمندی و مهارت بانوان استان دارد و از اینکه بانوان در فراوری تولیدات کشاورزی ، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال جانبی نقش مهم و موثری دارند تشکر می‌کنم.

عبداله یوسفی افزود: مهارتهای بانوان در استان قابل تحسین است بطوریکه سال گذشته بانوی نمونه در صنعت نوغانداری از استان خراسان شمالی معرفی شد و در سایر حوزه های بخش کشاورزی نیز رتبه های خوبی داشتیم که بیانگر توانایی ها و استعداد بانوان این استان است.

وی خاطرنشان کرد: زنان روستایی و عشایری به دلیل آگاهی و آموزش‌های لازم در زمینه تولید محصول سالم، تاثیر چشمگیری در رونق کسب وکار، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد خانوار و در نتیجه توسعه  روستا و کشور دارند.

وی بر جایگاه زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار و امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: بانوان ما نشان داده اند که هر چقدر در شرایط سخت هم قرار گیریم با تلاش و کوشش و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها می‌توانیم اقتصادمان را مدیریت و به امنیت غذایی کشور کمک کنیم.

یوسفی همچنین بر تعامل و ارتباط کارشناسان ترویج و مروجین بخش کشاورزی با بانوان روستایی و عشایری برای انتقال دانش و تجربیات و کمک به دانش محور نمودن تولیدات و فراوری بیشتر در بخش کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید