Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

5 محصول کشاورزی استان قزوین کد شناسایی سلامت دریافت کردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در سال جاری 5 محصول کشاورزی استان ؛ کد شناسایی سلامت دریافت کردند.

5 محصول کشاورزی استان قزوین کد شناسایی  سلامت دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود : این محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، زغال اخته ، فندوق ، بادام و عدس دیم است.

وی اظهار کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده ؛ در سال جاری  10 پایلوت در محصولات انگور، پسته، زیتون، گوجه فرنگی ، زغال اخته ، فندوق ، سبزی ، بادام ، عدس دیم و سبزیجات نعناع و گشنیز در استان ایجاد شده که از این تعداد 5 محصول کشاورزی کد سلامت دریافت و منطبق با استاندارد هستند.

خمسه تصریح کرد: در همین راستا بیش از 60 مورد بازدید میدانی توسط مدیران کنترل کیفی و کارشناسان امور زنان جهت نظارت و پایش طرح در خصوص پیش آگاهی، نصب تله، استفاده از سموم مجاز و بیولوژیک و نحوه صحیح مصرف سموم شیمیایی انجام شده است.

وی یاد آور شد :  در حال حاضر 50 سایت باغچه سلامت خانگی به‌منظور سبزی‌کاری و بهبود تغذیه  در جامعه زنان روستایی همراه با توزیع بذر سبزیجات بصورت رایگان در این سایت‌ها توزیع می‌شود .

به گفته این مقام مسئول ؛ هم اکنون  1500 نفر از زنان روستایی و عشایری در این سایت‌ها مشغول فعالیت هستند .

خمسه  آموزش بیش از 500 نفر از بهره برداران اصلی و تابعی در قالب 25 مورد کارگاهها آموزشی عملی و بصورت مدرسه در مزرعه، آموزش نحوره تعیین مناسب‌ترین زمان مبارزه با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه تلفیقی با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و معرفی سموم زیستی و بیولوژیک ، آموزش استفاده از سموم مجاز و کم خطر در صورت مبارزه شیمیایی، مصرف بهینه کودهای شیمیایی و معرفی کودهای زیستی و همچنین تهیه نهاده های بیولوژیک جهت بهره برداران اصلی سایت از محل اعتبارات طرح را از مهمترین برنامه های این سازمان در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده ذکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید