Iranian Agriculture News Agency

بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیرشعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: شعب بانک کشاورزی استان در ۶ ماهه امسال در مجموع ۹ هزار و ۱۸ میلیارد ریال به ۲۱هزار و ۶۹۹ نفر تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی پرداخت کردند.

 بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیش از ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

 جواد محمودی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیشترین تسهیلات در مدت یاد شده در بخش زراعت به میزان ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای طرح های زراعی اعم از کاشت و برداشت غلات و حبوبات برای سه هزار و ۹۵۷ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در بخش صنایع و خدمات کشاورزی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به سه هزار و ۲۸۶ نفر و در بخش دام و طیور یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، به تعداد ۲ هزار و ۷۵۸  متقاضی اعطاء شده است.

 محمودی افزود: شعب این بانک افزون بر ۹۸۷ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های باغداری به تعداد سه هزار و ۳۳۶ نفر و برای طرح های قالی بافی و صنایع دستی روستایی به تعداد یک هزارو ۲۰۸ نفر، فعال در این بخش تسهیلات پرداخت کرده اند.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تسهیلات ارایه شده برای کمک به مکانیزاسیون کشاورزی استان، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۸۶۹ میلیارد ریال تسهیلات برای یکهزار و ۲۶۲ دستگاه انواع تراکتور، کمباین، ماشین آلات وادوات کشاورزی پرداخت شد.

 محمودی با اعلام اینکه با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی ۱۵۴ واحد گلخانه ای به مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع طی سالجاری در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد، گفت: برای  این طرح ها بالغ بر ۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی تامین اعتبار شده و تاکنون  بیش از ۹۷ درصد آن عقد قرداد شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این طرح ها علاوه بر استفاده بهینه از آب و خاک و افزایش بازدهی تولید، زمینه اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر به طور مستقیم فراهم می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید