Iranian Agriculture News Agency

ابتکار:

زنان روستایی و عشایری می‌توانند روستا را به کانون توسعه کشور تبدیل کنند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از زنان روستایی و عشایری تحصیل‌کرده هستند که می‌توانند روستا را به کانون بالندگی و توسعه کشور تبدیل کنند.

زنان روستایی و عشایری می‌توانند روستا را به کانون توسعه کشور تبدیل کنند

به گزارش خبرنگار ایانا، مراسم رونمایی از تلاش‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، امروز در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن تبریک روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: اگر به نقش زنان در روستاها توجه شود، کیفیت و پایداری زندگی در روستاها را شاهد خواهیم بود و تولیدات روستایی در سلامت، غذا و اقتصاد کشور نمود پیدا خواهد کرد.

 وی افزود: طرح استانداردسازی محصولات کشاورزی که امنیت غذایی، سلامت محیط زیست و اقتصاد روستا را شامل می شود، از اقدامات بسیار خوب دولت تدبیر و امید است.

ابتکار خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، تحول بزرگی است که در کشور ما در حال انجام است و بسیاری از زنان روستایی و عشایری تحصیل‌کرده هستند که می‌توانند روستا را به کانون بالندگی و توسعه کشور تبدیل کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: استانداردسازی محصولات کشاورزی بحث روز دنیا است تا محیط زیست، آب و خاک را حفظ کند و تولید محصول سالم در شرایط سخت اقتصادی و تحریم را مهیا خواهد کرد.

ابتکار با اشاره به طرح صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری  اذعان کرد: طرح صندوق های خرد روستایی و عشایری از جهت تامین و تجهیز منابع، آموزش و کسب مهارت ها طرح بسیار مهمی است و امیدواریم بتوانیم صندوق‌ها را گسترش دهیم.

ابتکار در رابطه با طرح گیاهان دارویی گفت:  گیاهان دارویی از جهت حفظ منابع طبیعی و مزیت های موجود در این گیاهان بسیار حائز اهمیت بوده و مورد استقبال زنان روستایی قرار گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت طرح بوم‌گردی و صنایع دستی بیان کرد: در زمینه بوم گردی و صنایع دستی هم پیشرفت های خوبی داشتیم اما شرایط کرونا باعث اشکال در این طرح‌ها شد که امیدواریم توجه بیشتری به بحث بیمه زنان و حمایت از بوم‌گردی شود.

وی افزود: توجه به آموزش و تحصیلات در روستا و توجه به دختران بازمانده از تحصیل یا کم سواد روستایی و عشایری در دولت تدبیر و امید رقم خورده است.

ابتکار در رابطه با مسئولیت تسهیل‌گران وزارت جهاد کشاورزی در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی به روستاییان عنوان کرد: موضوع سبک و مهارت های زندگی در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود تا سلامت اجتماعی در روستا ارتقا یابد.

در پایان این مراسم از اپلیکیشن تاک و بازار مجازی محصولات غذایی روستایی و عشایری با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد که در رابطه با بازار مجازی، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با این سامانه عدالت اجتماعی برای بهره‌وری و دسترسی سریع کشاورزان و کارشناسان فراهم شده است.

مویدی ادامه داد: در حال حاضر پایلوت طرح در هرمزگان شروع شده و بارگذاری محصولات از طریق این استان انجام می‌شود و پس از آن ۳۶۰۰ صندوق اعتبارت خرد زنان روستایی و عشایری محصولات خود را در این سامانه بارگزاری خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید