Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

کشت قرار دادی کلزا در استان فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه بین این سازمان و شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس، در فصل زراعی جاری بیش از ۸ هزار هکتار از مزارع کلزای استان فارس وارد فرآیند کشت قرارداری می شوند.

کشت قرار دادی کلزا در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان تصریح کرد: بهره برداران با انعقاد قرار داد با شرکت مذکور، محصول تولیدی را ۵ درصد بیشتر از قیمت تضمینی اعلام شده توسط دولت به فروش می رسانند.

به گفته وی، بر اساس این قرارداد بهره بردار ملزم به تحویل کلزای تولیدی خود به شرکت مذکور و شرکت نیز متعهد به پرداخت مطالبات کشاورزان حداکثر ظرف مدت ده روز است.

پژمان ابراز کرد: پس از عقد قرارداد، شرکت به ازای هر هکتار مبلغ ۳۵ میلیون ریال در دو قسط به کشاورزان پرداخت می کند و در قبال این تسهیلات ۵۰ میلیون ریال سفته یا چک معتبر دریافت می کند.

پژمان با اشاره به اینکه تسهیلات توسط شرکت به منظور تامین نهاده و بیمه به کشاورزان تخصیص داده می شود، افزود: تسهیلات مذکور در زمان تسویه حساب از مطالبات کشاورز کسر می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: در سال جاری شهرستان های مهر ، لار، لامرد، گراش، خنج، داراب، فسا، فیروزآباد، زرین دشت و رستم مشمول کشت قراردادی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید