Iranian Agriculture News Agency

لزوم شروع مبارزه با جوندگان مضر در مزارع محصولات زراعی پاییزه در استان کرمانشاه

معاون حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ محصولات زراعی پاییزه استان شامل یونجه، چغندرقندپاییزه، کلزا و گندم وجو در معرض خسارت جوندگان مضر همچون موش هستند لذا لازم است کشاورزان عزیز نسبت به ردیابی و پایش مزارع خود از لحاظ آلودگی به موش اقدام نمایند.

لزوم شروع مبارزه با جوندگان مضر در مزارع محصولات زراعی پاییزه در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، اکبری با بیان اینکه مبارزه با جوندگان مضر در مزارع یک ضرورت است، گقت: بایستی مبارزه به هنگام، کامل و دقیق انجام بگیرد.

وی گفت: طعمه مسموم دولتی در سطح استان و شهرستانها موجود است ضمن اینکه سایر سموم جونده کش کارخانه ای در سطح استان به میزان لازم موجود بوده و درحال عرضه است.

اکبری با اشاره به نحوه مبارزه مطلوب با جوندگان خاطرنشان کرد؛ بهترین راه کنترل جوندگان مضر کشاورزی مبارزه تلفیقی یا همان استفاده همزمان روشهای مبارزه شیمیایی و غیر شیمیایی است.

اکبری گفت؛ در این فصل برای مبارزه با جوندگان می توان از سایر روشهای مبارزه غیر شیمیایی به همراه مبارزه شیمیایی استفاده کرد.

اکبری افزود؛ در اراضی در نظر گرفته شده برای کشت بهاره و آیش می توان از روشهای غیر شیمیایی مانند شخم عمیق، کرتبندی و غرقاب استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید