Iranian Agriculture News Agency

برخورد قاطع با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان اصفهان

نشستی با حضور رئیس سازمان و نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی به منظور بررسی نحوه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی برگزار شد.

برخورد قاطع با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در جهت حفظ کاربری و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: استان اصفهان نخستین استانی بود که با راه‌اندازی گشت‌های امور راضی و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی قدم‌های محکمی در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی برداشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی و هم در بخش مقابله با  خاکبرداری‌های غیرمجاز اقدامات بسیار خوبی در سطح استان شکل گرفته است، باید توجه داشت حفظ خاک نیز به اندازه حفظ آب دارای اهمیت است و باید به آن توجه داشت، البته در حال حاضر با کمبود اعتبارات دولتی و فرسودگی برخی ماشین‌آلات در این بخش روبرو هستیم که کار را برای همکاران ما دشوارتر ساخته اما با تمام این تفاسیر با جدیت و قاطعیت کامل به برخورد با متخلفان می‌پردازیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، نیاز به مساعدت و همکاری‌های بیشتری است، در این بخش نقش نیروی انتظامی بسیار ویژه است و به طور قطع همکاری سازنده و مناسب جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی می‌تواند به برخورد مناسبت‌تر با متخلفان در این زمینه منجر شود.

وی با بیان اینکه اسامی و مشخصات سودجویان و متخلفان دانه درشت تغییر کاربری اراضی کشاورزی در اختیار دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته، تصریح کرد: برای اجرای بهتر قوانین و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان، مشارکت و همکاری کشاورزان، صنوف و اتحادیه‌ها می‌تواند به تسریع در اجرای قانون و برخورد با متخلفان کمک زیادی داشته باشد.

مرادمند با بیان اینکه برخورد با متخلفان و سودجویان با جدیت در تمامی مناطق استان در حال پیگیری است، عنوان کرد: در جلسات متعددی که با مسئولان مختلف داشتیم از آنها این درخواست را داشتیم که با اجرای وظایف قانونی خود و همکاری با جهاد کشاورزی به برخورد قاطع‌تر با متخلفان کمک کنند. اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور شناخته می‌شوند و از هیچ اقدامی برای حفاظت از این سرمایه‌ها کوتاهی نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست برخی از نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی به بیان نظرات خود در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی پرداخته و حمایت کامل خود از برخورد با متخلفان و سودجویان در این زمینه را اعلام کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید