Iranian Agriculture News Agency

آغاز به کار مربیان جهش تولید بخش کشاورزی در مرودشت

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی در جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز فعالیت ۱۶۸ نفر از کارشناسان کشاورزی بسیج مهندسین در قالب مربیان جهش تولید دراین شهرستان خبر داد.

آغاز به کار مربیان جهش تولید بخش کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، اکبر محمودی با بیان اینکه نهضت جهش تولید در شهرستان مرودشت با هدف دستیابی به اهداف طرح ملی  قرار گاه امنیت غذایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این مربیان فعالیت خود را با نظارت بر کاشت کلزا آغاز کرده اند.

او گفت: مربیان با گذراندن دورهای آموزشی که به صورت وبیناری در حال انجام است و با ثبت نام در "سامانه رصد امنیت غذایی"  و دریافت کد رهیگیری مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح با همیاری سازمان جهاد کشاورزی و با بهره مندی از ظرفیت متخصصان و مهندسان بسیجی در عرصه کشاورزی اجرا می‌شود، افزود:در این طرح با تلاش بسیج مهندسین و جهاد کشاورزی در سه سال جهش تولید هشت درصدی استراتژیک مد نظر است.

مسئول بسیج مهندسین جهاد کشاورزی مرودشت تصریح کرد: این مربیان پنج محصول راهبردی شهرستان از جمله گندم ، جو، کلزا و ذرت علوفه ای و دانه ای را نظارت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مربی موظف است دانش و اطلاعات علمی خود را به روز رسانی کند، خاطر نشان کرد: مربیان باید در طول اجرای طرح نسبت به بازدید مستمر از مزارع اقدام کنند و با ارتباط موثر با بهره برداران و بیان توصیه های فنی در زمان کاشت، داشت و برداشت در راستای افزایش عملکرد بهره بردار گام بردارند.

محمودی با اشاره به اینکه قطعا پس از پایان فصل کشت افزایش عملکرد در حوزه عمل هر مربی بررسی خواهد شد، بیان کرد: بدیهی است استفاده از ظرفیت سامانه پهنه بندی در ثبت عملکرد محصولات مورد نظر در ارزیابی رفتار حرفه ای مربیان و افزایش بهره وری آنان در زراعت های مختلف لحاظ خواهد شد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی در جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه تلاش شده است که در این طرح از نیروهای بومی استفاده شود بر استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری ها و معرفی مربیان به آنان تاکید کرد.

مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید