Iranian Agriculture News Agency

رادیو طبیعت؛ اولین رسانه تخصصی حوزه محیط زیست

مدیر «رادیو طبیعت» ، از راه اندازی نخستین رادیوی اینترنتی کشور خبر داد و گفت: این شبکه رادیویی با مجوز صدا و سیمای جمهوری اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با پخش ۲۴ ساعته و سراسری راه اندازی شد.

رادیو طبیعت؛ اولین رسانه تخصصی حوزه محیط زیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احسان سمیع زاده تصریح کرد: نخستین شبکه رادیویی اینترنتی که به تازگی راه اندازی شده، در تلاش است تا با کنار زدن محدودیت‌های زمانی و مکانی و با نگاهی نو؛ زیبایی‌های زندگی و جهان پیرامون را نشان دهد.

به گفته وی؛ ارائه برنامه‌ها و محتوای جذاب متناسب با دیدگاه روز و با محوریت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از اهداف این شبکه رادیویی است.

سمیع زاده با اشاره به گسترش فناوری های نوین و ظرفیت های طبیعی ایران، راه اندازی یک رادیوی اینترنتی را ضروری برشمرد و افزود: این رادیو  محتواهای پراکنده تولید شده با موضوع محیط زیست در فضای مجازی را تجمیع می کند.

وی؛ همچنین توجه ویژه به مخاطبان، به عنوان ذی‌نفعان اصلی، همکاری همه‌جانبه و حرفه‌ای با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا در رادیو، تلویزیون و سینما، توجه به نیروهای جوان و پرانگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده در حوزه برنامه‌سازی و ایده‌پردازی را از اهداف جدی "شبکه اینترنتی رادیو طبیعت" دانست.

سمیع زاده می گوید: «رادیو طبیعت» با هدف اطلاع رسانی صحیح، سریع و دقیق در حوزه محیط زیست و کشاورزی فعالیت و خدمات رسانی می کند و هدف اصلی آن کمک به اشاعه فرهنگ کشاورزی سالم، علمی و حرفه ای، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و انتشار سریع اخبار این حوزه است.

او اظهار کرد: این شبکه رادیویی تا به امروز همراه و همدل با فعالان طبیعت و دست اندرکاران محیط زیست کشور و مهمان نگاه مخاطبین عزیز خود بوده و تلاش می کند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

مدیر «رادیو طبیعت» با اشاره به اینکه ایجاد اولین رسانه تخصصی حوزه محیط زیست و طبیعت در ایران یکی از اهداف اولیه دست اندرکاران این رادیو است، ابراز کرد: فرهنگ سازی مسیری است که ما در آن قدم برمی داریم و بالا بردن سطح آگاهی عمومی و تخصصی در حوزه محیط زیست، دیدگاهی است که ما را به همه ی مردم ایران پیوند زده است.

سمیع زاده خطاب به شنوندگان "رادیو طبیعت" گفت: شما گرداننده واقعی این شبکه هستید پس به هر شکلی که می توانید ما را در رسیدن به این اهداف همراهی نمایید و ما را فراتر از یک رسانه ببینید.

ایده پردازی و برنامه‌ریزی اولیه «رادیو طبیعت» به آدرس اینترنتی " " www.radiotabiat.ir در سال 1392 به دست احسان سمیع زاده خبرنگار، فعال رسانه و محیط زیست زده شد و با همراهی و همکاری گروهی از برنامه‌نویسان بستر وب در خردادماه سال 1394 پخش زنده خود را آغاز و در شهریور ماه سال 1399 به طور رسمی افتتاح شد و تا امروز مهمان گوش و دل‌های شماست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید