Iranian Agriculture News Agency

۷۸۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت شد

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت میگوی پرورشی تا آبان‌ماه گفت: تاکنون از یک‌هزار و۶۱۲ استخر پرورشی در ۱۱ سایت استان بوشهر ۷.۸ هزار تن میگو برداشت شده است.

۷۸۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان از جمله ماهی، میگو و گیاهان دریایی است که در این راستا برنامه‌های مهمی در استان بوشهر تدوین و عملیاتی شده است.

استان بوشهر در کنار آب‌های خلیج فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با این آبراه بین‌المللی است که سواحل آن ظرفیت‌های مهمی برای پرورش میگو فراهم کرده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه پرورش میگو در شهرها و روستاهای استان بوشهر مورد توجه قرار دارد اظهار داشت: اکنون پرورش میگو در 11 سایت استان بوشهر طراحی و اجرایی شده است.

علی بازدار با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار هکتار اراضی برای پرورش میگو در استان شناسایی شده است گفت: تاکنون افزون بر 8 هزار هکتار آن برای پرورش میگو زیرساخت‌های آن فراهم شده و این در حالی است که در شهرک شیلاتی افزون بر 3 هزار و 400 هکتار زمین برای پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی، سطح اراضی پرورش میگو امسال را 5 هزار و 612 هکتار دانست و افزود: پیش بینی می‌شود امسال در راستای جهش تولید، 29 هزار تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر هم با اشاره به برداشت میگو از استخرهای پرورشی تصریح کرد: برداشت میگوی پرورشی از استخرهای پرورشی در استان بوشهر تا آبان‌ماه ادامه دارد.

صغری اشرف با اشاره به برداشت میگو از بیش از 37 درصد استخرهای پرورشی خاطرنشان کرد: امسال 5 هزار و 612 هکتار اراضی ساحلی به امر پرورش میگو اختصاص یافته که تاکنون از یک‌هزار و 950 هکتار آن برداشت شده است.

وی، با اشاره به اینکه تاکنون میگوهای  یک‌هزار و612 استخر پرورشی برداشت شده است تصریح کرد: تاکنون از یک‌هزار و612 استخر پرورشی در 11 سایت استان بوشهر 7.8 هزار تن میگو برداشت شده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر زمان برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر را تا آبان‌ماه دانست و بیان کرد: امسال بیش از 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی ذخیره سازی شد که برداشت آنها از اواخر شهریورماه آغاز شده است.

براساس این گزارش بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که امسال میزان برداشت بیش از 7 هزار تن بیشتر از سال قبل پیش بینی شده است.

سال گذشته  21 هزار و 500 تن میگوی پرورشی از استخرهای پرورشی برداشت شد که امسال پیش بینی 29 هزار تن شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید