Iranian Agriculture News Agency

توزیع 2.5 برابر نهاده‌های دامی طی شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: این اداره کل در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان سه وظیفه اصلی خرید، ذخیره سازی و توزیع را به‌عهده دارد.

توزیع 2.5 برابر نهاده‌های دامی طی شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، احمد مسعودی گفت: در بخش توزیع نهاده شش ماهه اول سال جاری بیش از 47000 تن نهاده دامی شامل 15963 تن ذرت وارداتی،19039 تن کنجاله سویا و 12269 تن جو در بین توزیع کنندگان توزیع شدهاست که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2.5 برابر رشد نشان می‌دهد.

مسعودی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش خرید وظیفه خرید تضمینی مواد علوفه ای ذرت و جو، در بخش مواد پروتئینی گوشت مرغ و گوشت گوساله را به‌عهده دارد. به‌طوری‌که در شش ماهه اول سال جاری 661 تن گوشت مرغ منجمد در سطح شمال استان توسط این اداره  کل خریداری شده است.

وی در پایان گفت: مجموعه همکاران سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل پشتیبانی امور دام نهایت سعی و تلاش خود را در راستای تامین و توزیع نهاده ها انجام می دهند.اما ضرورت دارد با توجه به شرایط کنونی فعالین حوزه دام  و طیور هم در این خصوص به منظور گذر از این مقطع همکاری لازم را از جمله مدیریت سنی پرورش مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری و همچنین استفاده از جیره های جایگزین بخصوص کنجاله سویا و اصلاح جیره غذایی دامهای سنگینی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید